Κομισιόν: Κονδύλια 1 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων

Κομισιόν: Κονδύλια 1 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων
Unsplash
Παρασκευή, 01/03/2024 - 17:43

Με κονδύλια ύψους 1 δισ. ευρώ θα στηριχθεί η ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων για τις οδικές, τις θαλάσσιες, τις εσωτερικές πλωτές και τις αεροπορικές μεταφορές κατά μήκος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών της ΕΕ.

Με κονδύλια ύψους 1 δισ. ευρώ θα στηριχθεί η ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων για τις οδικές, τις θαλάσσιες, τις εσωτερικές πλωτές και τις αεροπορικές μεταφορές κατά μήκος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών της ΕΕ. Συγκεκριμένα, η Επιτροπή προκήρυξε μια πρόσκληση υποβολής προτάσεων για έργα στο πλαίσιο του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» —Μηχανισμός υποδομών εναλλακτικών καυσίμων (AFIF).

Αυτή συγκεκριμένα προβλέπει:

• Οδικό δίκτυο: στήριξη σταθμών επαναφόρτισης υψηλής ισχύος και σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο, καθώς και σταθμών επαναφόρτισης μεγαβάτ για βαρέα επαγγελματικά οχήματα·
• Αερολιμένες: στήριξη του εφοδιασμού με ηλεκτρική ενέργεια και υδρογόνο·
• Λιμένες: στήριξη της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και υδρογόνου και, για πρώτη φορά, εγκαταστάσεων ανεφοδιασμού με αμμωνία και μεθανόλη.

Η Επίτροπος Μεταφορών κ. Αντίνα Βαλεάν δήλωσε σχετικά: «Ο αυξανόμενος αριθμός των αιτήσεων για το Ταμείο Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων φανερώνει πόσο σημαντικό είναι αυτό το χρηματοδοτικό εργαλείο για τον ευρωπαϊκό τομέα μεταφορών. Με τη σημερινή πρόσκληση υποβολής προτάσεων καθίσταται διαθέσιμο άλλο 1 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στο οδικό δίκτυο, τις αστικές μεταφορές, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια όλης της ΕΕ. Με τα κονδύλια αυτά θα μπορέσουμε να γεφυρώσουμε ένα σημαντικό κενό στις μαζικές επενδύσεις που απαιτούνται για τη δημιουργία υποδομών για βιώσιμα και προσβάσιμα ηλεκτρικά οχήματα. Παροτρύνω θερμά όλα τα κράτη μέλη, ιδίως της Ανατολικής και Νότιας Ευρώπης, να τα αξιοποιήσουν.»

Στη δεύτερη φάση του AFIF (2024-2025) θα στηριχθούν προσβάσιμα σημεία ηλεκτρικής επαναφόρτισης και σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο στους κύριους άξονες και τα κύρια μέσα μεταφοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η δεύτερη φάση του AFIF είναι ευθυγραμμισμένη με τους στόχους του νέου κανονισμού για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων για προσβάσιμα στο κοινό σημεία επαναφόρτισης, καθώς και με τους στόχους των ReFuelEU aviation και FuelEU maritime.