"Χρυσή" πληρώνουν τη βενζίνη στην Ελλάδα οι πολίτες, με την αμόλυβδη βενζίνη μάλιστα να βρίσκεται στα υψηλότερα ευρωπαϊκά επίπεδα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τις τιμοληψίες με ημερομηνία δημοσίευσης στο Παρατηρητήριο της Γενικής Διεύθυνσης Ενέργειας της Κομισιόν την 26η Φεβρουαρίου, η Ελλάδα έχει την υψηλότερη τιμή σε σχέση με τα υπόλοιπα 27 κράτη - μέλη της ΕΕ. Κατά μέσο όρο διαμορφώθηκε στα 1,55 ευρώ το λίτρο και βρίσκεται σχεδόν στο ίδιο ύψος με εκείνο της Ολλανδίας (1,554 ευρώ ανά λίτρο).
Η υψηλές τιμές της βενζίνης είναι αποτέλεσμα της υψηλής φορολόγησης που έχει επιβληθεί στο καύσιμο για την επίτευξη των μνημονιακών στόχων. Όπως προκύπτει από την κοστολογική ανάλυση της τελικής τιμής πώλησης, από τα 1,55 ευρώ που πληρώνουν οι οδηγοί ανά λίτρο, πάνω από το 1 ευρώ κατευθύνεται σε φόρους, τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις. Με πιο απλά λόγια, το 65,22% της αξίας διαμορφώνεται από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, τον ΦΠΑ 24%, την εισφορά του Ειδικού Λογαριασμού Πετρελαιοειδών, το Ειδικό Τέλος Δικαιωμάτων Εκτέλεσης Εργασιών και το Ανταποδοτικό Τέλος υπέρ της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας.
Το 27,51% της τελικής τιμής που καταβάλλουν νοικοκυριά κι επιχειρήσεις για το φουλάρισμα του ρεζερβουάρ των οχημάτων τους πάει στα διυλιστήρια, ενώ το υπόλοιπο 7,27% αφορά το μεικτό περιθώριο κέρδους εμπορίας και πρατηριούχων.
Πηγή