Αν και ο όμιλος της Motor Oil επιδεικνύει ισχυρές αντοχές στην κρίση της πανδημίας, διατηρώντας θετικά και σε ικανοποιητικά επίπεδα τα EBITDA του εννιαμήνου, εντούτοις η μερισματική πολιτική προς τους μετόχους είναι πιθανόν να παγώσει… για το 2020.
Όπως φέρεται να ξεκαθάρισε ο αναπληρωτής CEO Πέτρος Τζαννετάκης στη διάρκεια του conference call με τους αναλυτές, η εισηγμένη δεν θα διανείμει σίγουρα ενδιάμεσο μέρισμα. Και σε ό,τι αφορά το μέρισμα για το 2020, ο ίδιος παρέπεμψε τις τελικές αποφάσεις προς το τέλος του πρώτου τριμήνου του νέου έτους, αναμένοντας ουσιαστικά την έκβαση της κερδοφορίας μέχρι την τελευταία στιγμή, ενώ σε διάφορα σημεία της παρουσίασής του δεν παρέλειπε να τονίζει την έντονη μεταβλητότητα του περιβάλλοντος.
Ο κ. Τζαννετάκης, σύμφωνα με αναλυτές, άφησε ένα μικρό παράθυρο… λέγοντας πως αν θα διανεμηθεί μέρισμα, το ύψος του θα είναι σίγουρα χαμηλότερο. Θύμισε, δε, στους συμμετέχοντες στην τηλεδιάσκεψη, πως η εταιρεία ιστορικά, πάντα κατέβαλλε μερίσματα πλην του 2014, οπότε και ήταν επίσης μία δύσκολη οικονομικά χρονιά.
Ο αναπληρωτής CEO φέρεται να έδειξε ως ισχυρά σημεία των διυλιστηρίων απέναντι στην κρίση, την επιλογή του μείγματος των αργών πετρελαίων, την αδιάλειπτη παραγωγή καθώς και τις εξαγωγές, οι οποίες το τρίτο τρίμηνο διατηρήθηκαν στα ίδια με τα αντίστοιχα περσινά επίπεδα.
Επεσήμανε ακόμη, σύμφωνα με αναλυτές, το γεγονός πως για το 2021 η Mοtοr Oil δεν έχει πληρωμές δανείων, ενώ έκανε γνωστό ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για αναχρηματοδότηση δανείων. Εκτίμησε ότι νεότερα θα υπάρχουν προς το τέλος του χρόνου.
Ο πετρελαϊκός όμιλος συνεχίζει τον ενεργειακό του μετασχηματισμό. Ο κ. Τζαννετάκης φέρεται να περιέγραψε τους τρεις πυλώνες στους οποίους θα στηριχτεί τα επόμενα χρόνια, μοιράζοντας έτσι το επιχειρηματικό ρίσκο.
Ο πρώτος είναι η παραδοσιακή μορφή της διύλισης κι εμπορίας πετρελαιοειδών, ο δεύτερος η επέκταση της λιανικής και ο τρίτος η είσοδος στις ΑΠΕ, στο φυσικό αέριο και στον ηλεκτρισμό.
Απαντώντας σε ερωτήσεις είπε ότι για τις ΑΠΕ ο στόχος είναι τα 300 MW από τα 125 MW που διαθέτει σήμερα. Μίλησε επίσης για το έργο του πλωτού FSRU που θέλει να αναπτύξει ανοικτά των διυλιστηρίων στην Κόρινθο.
Έκανε γνωστό, σύμφωνα με αναλυτές, ότι οι συζητήσεις της Mοtοr Oil με τον ΔΕΣΦΑ για τη δέσμευση χωρητικότητας φυσικού αερίου στο εθνικό σύστημα βρίσκονται σε καλό δρόμο. Τόνισε ακόμα ότι παραμένει στην κούρσα της διεκδίκησης της ΔΕΠΑ, εκτιμώντας ότι η φάση των δεσμευτικών προσφορών θα ολοκληρωθεί στο τέλος του Μαρτίου του 2021.
Συντάκτης Χρήστος Κολώνας, Πηγή euro2day.gr