Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων στις 24 Μαΐου ήταν στα 2,269 ευρώ ανά λίτρο, της βενζίνης 100 οκτανίων 2,424 ευρώ και του diesel κίνησης στα 1,861 ευρώ. Στα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες, η βενζίνη έχει εκτοξευθεί πάνω από 2,4 ευρώ ανά λίτρο και προσεγγίζει τα 2,50 ευρώ, ενώ και σε αρκετές περιοχές είναι πάνω από τα 2,30 όπως σε όλη την Κρήτη, στην Κέρκυρα, την Κεφαλονιά, την Λευκάδα, την Αιτωλοακαρνανία, την Ευρυτανία, την Λέσβο και τη Φωκίδα.
Ήδη, οι προβολές μετά και τη μηνιαία άνοδο που έχει καταγράψει το brent και η οποία φθάνει σχεδόν το 10%, δείχνουν ότι οι τιμές σε πολλές τουριστικές περιοχές μπορεί να φτάσουν τα 2,80 ευρώ/λίτρο ή ακόμη και να τα ξεπεράσουν.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον όπου η μέση τιμή της βενζίνης προσεγγίζει τα 2,3 ευρώ η κυβέρνηση επιχειρεί από τη μία να κατευνάσει την κοινωνία με τους ελέγχους στα πρατήρια και τα διυλιστήρια αναζητεί λύσεις. Η επιδότηση του fuel pass που φτάνει κατά μέγιστο έως τα 55 ευρώ για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στα νησιά και μάλιστα για ένα τρίμηνο δεν είναι εύκολο να κριθεί επαρκής ακόμη και αν επεκταθεί το μέτρο και για τους επόμενους μήνες του καλοκαιριού. Ενδεχόμενο που άφησε ανοιχτό ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδωνις Γεωργιάδης. Ο κ. Γεωργιάδης, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να επεκταθεί το μέτρο του FuelPass και για τους επόμενους καλοκαιρινούς μήνες μετά τον Ιούνιο- με δεδομένο ότι η ισχύουσα επιδότηση είναι για το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου ενώ ήδη έχει ανακοινωθεί ότι η οριζόντια επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης (έκπτωση 0,15 λεπτά το λίτρο) θα ισχύσει και για Μάιο και για Ιούνιο.
Εκτός συζήτησης η μείωση ΕΦΚ ή ΦΠΑ
Όλα δείχνουν ότι έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο μείωσης του ΕΦΚ ή του ΦΠΑ στα καύσιμα σύμφωνα με τα στοιχεία του προϋπολογισμού το πρώτο τρίμηνο του έτους η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων οδήγησε σε μείωση των εσόδων από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης κατά 112 εκατ. ευρώ.
Στην κατεύθυνση αυτή κινούνται και οι δηλώσεις του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Θεόδωρου Σκυλακάκη, σύμφωνα με τις οποίες αν βρεθεί δημοσιονομικός χώρος θα υπάρξουν επιπλέον παρεμβάσεις και για τα καύσιμα.
Ο κ. Σκυλακάκης εξάλλου σε χθεσινές δηλώσεις του απέκλεισε το ενδεχόμενο μείωσης του ΦΠΑ σημειώνοντας ότι: «Δεν μπορεί να γίνει μείωση του φόρου στα καύσιμα.
Αν κάνουμε μείωση του ΦΠΑ, θα έχουμε σοβαρή μείωση των δημοσίων εσόδων. Εκτιμούμε ότι η τακτική της επιδότησης είναι προτιμότερη από την μείωση των φόρων».
Ενδιαφέρον έχει εξάλλου ότι συνέδεσε την παράταση του μέτρου της επιδότησης στα καύσιμα με την πορεία της τιμής του φυσικού αερίου και τα μέτρα για την επιδότηση των λογαριασμών του ηλεκτρικού ρεύματος.
Αδιάθετο το 1/3 από το πρόγραμμα του FuelPass
Πρέπει να σημειωθεί ότι η καταβολή του FuelPass, της ενίσχυσης για τα καύσιμα, βρίσκεται σε εξέλιξη, με τις αιτήσεις των δικαιούχων να «τρέχουν». Στόχος του επιδόματος βενζίνης είναι να «απορροφηθεί» μέρος του αυξημένου χρηματικού ποσού που δίνουν πλέον οι πολίτες για καύσιμα.
Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε πρόσφατα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, από τα 3 εκατομμύρια των πολιτών που είχε εκτιμηθεί αρχικά πως θα μπορούσαν να ωφεληθούν από το πρόγραμμα FuellPass, τελικά έγιναν αποδέκτες της ενίσχυσης περίπου 2 εκατομμύρια, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αδιάθετοι πόροι.
Μάλιστα, ο ίδιος σημείωσε ότι «προφανώς αυτά τα χρήματα θα αξιοποιηθούν στην μάχη κατά της ακρίβειας. Θα προσδιοριστεί το επόμενο διάστημα που θα διοχετευθούν», σημείωσε, με τα δεδομένα να συνηγορούν ότι το 1/3 της ενίσχυσης που παραμένει αδιάθετο θα αποτελέσει τη «μαγιά» για την επόμενη στήριξη απέναντι στην ακρίβεια στα καύσιμα.