Οι προτάσεις ΓΣΕΒΕΕ και ΠΟΦΕΕ μέσω υπομνήματος για το πολυνομοσχέδιο

Οι προτάσεις ΓΣΕΒΕΕ και ΠΟΦΕΕ μέσω υπομνήματος για το πολυνομοσχέδιο
Eurokinissi
Τρίτη, 21/03/2023 - 18:22

Τις προτάσεις τους προς την Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής κατέθεσαν από η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδας ( ΓΣΕΒΕΕ ) και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών (Π.Ο.Φ.Ε.Ε.) σχετικά με το πολυνομοσχέδιο του ΥΠΕΝ.

Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο περιλαμβάνει σειρά ρυθμίσεων, αρμοδιότητας διαφορετικών υπουργείων και αποτελεί επί της ουσίας ένα πολυνομοσχέδιο που ωστόσο η επεξεργασία, συζήτηση και ψήφιση του συντελείται για μια ακόμη φορά εντός ασφυκτικού χρονοδιαγράμματος, που ελάχιστα περιθώρια αφήνει για σημαντικές τροποποιήσεις.

«Θεωρούμε ότι η επεξεργασία, η συζήτηση και η ψήφιση των νομοθετημάτων, που σε αρκετές περιπτώσεις συνεχίζει να γίνεται με διαδικασίες που παραπέμπουν στην πρόσφατη δεκαετή μνημονιακή περίοδο, δεν ενισχύουν τους θεσμούς και τη δημοκρατία μας. Επανειλημμένως έχουμε εκφράσει την άποψη ότι μετά την οδυνηρή μνημονιακή περίοδο οι εθνικοί στόχοι, εκτός από την επιστροφή στην οικονομική και κοινωνική κανονικότητα , θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν και την επιστροφή στην θεσμική κανονικότητα. Παρακαλούμε να το λάβετε υπόψη για τις επόμενες συνεδριάσεις της επιτροπής. Όσον αφορά το νομοσχέδιο υπάρχουν αρκετές διατάξεις οι οποίες είναι θετικές όπως για παράδειγμα το άρθρο 35 με το οποίο καταργείται το πρόστιμο εκπρόθεσμης αρχικής ή τροποποιητικής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος όταν η κύρια οφειλή, δηλαδή ο φόρος που προκύπτει προς καταβολή, ανέρχεται έως 100 ευρώ» επισημαίνουν η ΓΣΕΒΕΕ και η ΠΟΦΕΕ.

Υπογραμμίζουν ωστόσο ότι υπάρχουν και διατάξεις που παρόλο παρουσιάζονται ως θετικές, εντούτοις δεν φαίνεται πως τελικά θα δώσουν λύσεις, αναφερόμενοι κυρίως στις ρυθμίσεις για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την εφορία, τα ασφαλιστικά ταμεία και του ΟΤΑ. «Η αποτελεσματική διαχείριση του ιδιωτικού χρέους που για περισσότερο από μια δεκαετία αποτελεί βραδυφλεγή βόμβα στα θεμέλια της οικονομίας και της κοινωνίας, και είναι απότοκο της μακράς περιόδου των διαδοχικών και παράλληλων κρίσεων που συνεχίζουμε να βιώνουμε, δυστυχώς φαίνεται ότι δεν επιτυγχάνεται ούτε με αυτό το νομοσχέδιο» και καταγγέλλουν δε ότι , σημαντικά ζητήματα που απαιτούν μέριμνα και έχουν επισημανθεί προς τα αρμόδια υπουργεία δεν συμπεριλαμβάνονται στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο. Σημειώνουν πως τα ζητήματα αυτά θα πρέπει το συντομότερο δυνατό να διευθετηθούν καθώς συνδέονται με τον εξορθολογισμό και την απλοποίηση ρυθμιστικών πολιτικών και κατ΄ επέκταση με τη βελτίωση του επιχειρηματικού-οικονομικού περιβάλλοντος» αναφέρουν στο υπόμνημα .

Πιο συγκεκριμένα, τα ζητήματα αυτά αφορούν μεταξύ άλλων:

-διατάξεις της φορολογίας εισοδήματος που έχουν πολύ μεγάλη αοριστία και εύρος με αποτέλεσμα το θέμα αυτό στο σύνολο του να έχει εξελιχθεί σε πολύ σοβαρό ζήτημα, διότι οι ελεγκτικές αρχές στις περισσότερες φορές απορρίπτουν τα αποτελέσματα των επιχειρήσεων με μεγάλη ευκολία και εφαρμόζουν τις έμμεσες τεχνικές ελέγχου χωρίς να προσδιορίζεται η σαφής όπως πρέπει αιτιολόγηση,

- την άμεση επανεξέταση και εξορθολογισμό των προστίμων και των υπολοίπων άρθρων ποινών του ΚΦΔ τα οποία είναι εξουθενωτικά και σε πολλές περιπτώσεις ισοπεδωτικά για τις επιχειρήσεις , το θέμα της ταυτότητας οφειλέτη για την καταβολή των ασφαλιστικών υποχρεώσεων. Επίσης,

-στο θέμα των φορολογικών δηλώσεων απαιτείται νομοθέτηση ενός σταθερού χρονικού διαστήματος διάρκειας 1/3 έως 30/7, 5μηνης περιόδου υποβολής όπως όριζε ο Ν 4172, ενώ θα έχει προηγηθεί η δημοσίευση όλων των σχετικών αποφάσεων, χωρίς νομοθετικές αλλαγές στην διάρκεια, και αφού οι δημόσιες υπηρεσίες έχουν ανεβάσει έγκαιρα όλα τα απαιτούμενα στοιχεία. Για οποιαδήποτε δυσλειτουργία του συστήματος θα πρέπει να υπάρχει ισόχρονη παράταση Φ.Δ. χωρίς σε αυτό το διάστημα να περιλαμβάνεται ο μήνας Αύγουστος

- θέσπιση του Αυγούστου ως μήνα χωρίς καταληκτικές ημερομηνίες τακτικών υποβολών και διενέργειας τακτικών φορολογικών ελέγχων,

- για το myDATA, θα πρέπει να θεσπιστούν ασυμβίβαστες προϋποθέσεις για την σωστή λειτουργία του εγχειρήματος, με επίκεντρο την όλη εμπλοκή και ευθύνη του νόμιμου Λογιστή – Φοροτεχνικού,

- διασύνδεση εφαρμογών των Κρατικών Φορέων ώστε η καταχώρηση των κάθε λογής δεδομένων των επιχειρήσεων να γίνεται σε μία μόνο ηλεκτρονική πύλη, ώστε ο κάθε συναρμόδιος δημόσιος φορέας να αντλεί από την πρωτογενή αυτή καταχώρηση όλα τα στοιχεία που είναι αναγκαία για τον έλεγχο, τη λειτουργία και για τους σκοπούς του εν γένει.