Η εταιρεία, αν και δεν το έχει ανακοινώσει επισήμως, σχεδιάζει την υποβολή προσφοράς για την εξαγορά του market leader στην αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στοχεύει στην είσοδο στο λιανεμπόριο ανεξάρτητα από το τι θα γίνει με την Κωτσόβολος.
Όπως αναφέρουν πηγές κοντά στην εταιρεία στο iEnergeia, η επένδυση στο retail συνδέεται με τη στρατηγική και την φιλοσοφία της ΔΕΗ.
H πελατοκεντρική διάσταση αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής του ενεργειακού κολοσσού στο DNA του οποίου υπάρχει το retail.
Στη δεκαετία του ‘50 όταν η επιχείρηση έκανε τα πρώτα της βήματα είχε παρουσία στη λιανική πουλώντας ηλεκτρικές συσκευές και εκπαιδεύοντας το καταναλωτικό κοινό στη χρήση τους, καθώς επεκτείνονταν το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας. Μάλιστα συνεργεία της εταιρείας για περισσότερο από μια δεκαετία πραγματοποιούσαν επιδείξεις ηλεκτρικών συσκευών σε όλη τη χώρα εκπαιδεύοντας το κοινό στα νέα τεχνολογικά δεδομένα.
Ενδεχόμενη απόκτηση της Κωτσόβολος εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο το στρατηγικό της σχέδιο για πελατοκεντρικότητα και τη μετατροπή της σε έναν ολοκληρωμένο σύμβουλο ενέργειας. Και αυτό διότι αποκτά ένα δίκτυο, με 100% πανελλαδική κάλυψη, 93 καταστημάτων στην καρδιά των αστικών κέντρων και με εξειδικευμένο προσωπικό πάνω σε θέματα σπιτιού.
Το μεγαλύτερο μέρους του δίκτυο καταστημάτων της ΔΕΗ, που ξεπερνά σε αριθμό τα 100, είναι σαν γραφείο εξυπηρέτησης πελατών ενώ τα νέα καταστήματα που ανοίγουν κάποια από αυτά με το σύστημα franchise, έχουν υιοθετήσει το νέο μοντέλο. Χώροι όπου ο καταναλωτής μπορεί αγοράσει προϊόντα ενέργειας, να ενημερωθεί από εξειδικευμένο σύμβουλο για ενεργειακές λύσεις, αλλά και να βρει στον ειδικό χώρο τεχνολογίας προϊόντα έξυπνα προϊόντα, από σκούπες ρομπότ μέχρι ηλεκτρονικά σκούτερ και βραστήρες.
Το δίκτυο της Κωτσόβολος, για το οποίο η ΔΕΗ, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες μπορεί να μπιντάρει από 200-250 εκατ. ευρώ εξυπηρετεί τον στόχο εισόδου στη λιανική ενδιαφέρον το οποίο έχει σε κάθε περίπτωση η εισηγμένη ανεξάρτητα από το αν θα ολοκληρωθεί εν τέλει το deal εξαγοράς της Κωτσόβολος.
Η κίνηση αυτή της διοίκησης υπό τον Γιώργο Στάσση, είναι σε πλήρη γνώση των βασικών μετόχων της εταιρείας. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, οι μέτοχοι, μεταξύ των οποίων και το CVC Capital , είναι πολύ ικανοποιημένοι από αυτήν την εξέλιξη και τη στροφή της ΔΕΗ σε νέες δραστηριότητες.
Πρόγραμμα franchise από τη ΔΕΗ
Αλλωστε πολύ πρόσφατα η εταιρεία ξεκίνησε ένα πρόγραμμα franchise δίνοντας τη δυνατότητα σε ιδιώτες να αποκτήσουν εταιρικό κατάστημα.
Πρόκειται για ένα μοντέλο επιχειρηματικής ανάπτυξης το οποίο, σύμφωνα με την Επιχείρηση, δημιουργεί ένα ιδιαίτερα ελκυστικό και προσοδοφόρο όφελος για τον συνεργάτη-franchisee.
Συγκεκριμένα, με βάση τα όσα αναφέρονται στην ιστοσελίδας της, η ΔΕΗ δημιούργησε ένα portfolio συνεργασίας franchise, το οποίο περιλαμβάνει ανταγωνιστική και ανταποδοτική εμπορική πολιτική, πλήρη υποστήριξη σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας του καταστήματος και της εξυπηρέτησης των πελατών, συνεχή εκπαίδευση του συνεργάτη-franchisee και του προσωπικού του, συμβουλευτική από εξειδικευμένη ομάδα, εγχειρίδια λειτουργίας και διαφημιστική επικοινωνία εστιασμένη στα καταστήματα ΔΕΗ.
Συγκεκριμένα, τα καταστήματα θα λειτουργούν με το μοντέλο δικαιοχρησίας, το οποίο διαμορφώνεται ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του ακινήτου. Προβλέπεται, ωστόσο, ότι την κατασκευή και διαμόρφωση καταστήματος την αναλαμβάνει εξολοκλήρου η ΔΕΗ, το κατάστημα παραδίδεται «με το κλειδί στο χέρι», ενώ γίνεται υπομίσθωση από τη ΔΕΗ στον δικαιοδόχο.