Η τιμή της αμόλυβδης σε πολλά πρατήρια της Αττικής έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ το λίτρο αν και η μέση τιμή που καταγράφεται στις τελευταίες μετρήσεις του Παρατηρητηρίου Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης, είναι στο 1,958 ευρώ ανά λίτρο. Οσο για την περιφέρεια σχεδόν σε όλη τη νησιωτική Ελλάδα η τιμή έχει ξεφύγει προ πολλού από τα 2 ευρώ και συνεχίζει ανοδικά με τα επίσημα στοιχεία να αποτυπώνουν 17 νομούς της χώρας με τη μέση τιμή της αμόλυβδης άνω των 2 ευρώ. Μάλιστα σε κάποιες περιοχές όπως οι Κυκλάδες έχει ξεπεράσει τα 2,2 ευρώ το λίτρο και οδεύει ολοταχώς για τα 2,3 λεπτά.
Το ανοδικό ράλι των τιμών στη βενζίνη ξεκίνησε εκ νέου από τις αρχές του 2024 όπου λίγο λίγο άρχισε να «τσιμπάει» η τιμή τόσο στην αμόλυβδη όσο και στο πετρέλαιο κίνησης. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι τις πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου η μέση τιμή της αμόλυβδης στην Αττική ήταν 1,783 ευρώ ανά λίτρο και έχει αυξηθεί σε τέσσερις μήνες κατά 9,8%. Αντίθετα η τιμή του πετρελαίου κίνησης έχει αυξηθεί με μικρότερο ρυθμό ανεβαίνοντας κατά 2,66% από τον Ιανουάριο.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο η Ελλάδα παραμένει σταθερά την τρίτη ακριβότερη χώρα
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο η Ελλάδα παραμένει σταθερά την τρίτη ακριβότερη χώρα. Όπως καταγράφεται στο εβδομαδιαίο δελτίο τιμών καυσίμων της ΕΕ, η τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα είναι στο 1,984 ευρώ ανά λίτρο δύο θέσεις χαμηλότερα από την ακριβότερη χώρα που είναι η Δανία με την αμόλυβδη 95 οκτανίων στο 2,098 ευρώ το λίτρο και μια θέση χαμηλότερα από την Ολλανδία με 2,088 ευρώ το λίτρο. Η Φινλανδία είναι φθηνότερη από την Ελλάδα με 1,976 ευρώ ανά λίτρο και ακολουθούν άλλες χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία ή η Ιταλία.
Στο μεταξύ με τη συνεχιζόμενη ένταση και τις τελευταίες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, εντείνεται η ανησυχία για το επόμενο διάστημα, την ίδια στιγμή που η ζήτηση για καύσιμα είναι αυξημένη και αναμένεται να συνεχίσει όσο προχωράμε προς το καλοκαίρι.
Το υπουργείο Ανάπτυξης με εντατικούς ελέγχους προσπαθεί να εντοπίσει φαινόμενα παραβατικότητας και αθέμιτης κερδοφορίας με το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους να είναι σε ισχύ εδώ και μια τριετία. Όπως είπε πρόσφατα σε συνέντευξη ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας
γίνονται έλεγχοι και ανά εβδομάδα ανακοινώνονται πρόστιμα σε εκείνα τα πρατήρια τα οποία υπερβαίνουν αυτό το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους και δεν πρέπει κανείς να έχει κέρδος παραπάνω από ό,τι είχε το 2021.
Πάντως, οι τιμές καθορίζονται από την πορεία των διεθνών τιμών και τα περιθώρια παρέμβασης στην ελληνική αγορά είναι περιορισμένα κάτι που ανέφερε ο κ. Σκρέκας στις ίδιες δηλώσεις του.
«Σε ό,τι αφορά τις διεθνείς τιμές αργού πετρελαίου, η Ελλάδα έχει πλήρη αδυναμία να διαμορφώσει τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου σε επίπεδο χρηματιστηρίων Ευρώπης ή Αμερικής. Από εκεί και πέρα εμείς συνεχίζουμε τους ελέγχους. Βεβαίως, η γεωπολιτική ρευστότητα είναι κάτι το οποίο εκ των πραγμάτων επηρεάζει τις τιμές των διεθνώς εμπορεύσιμων προϊόντων, πρώτων υλών, είτε ορυκτών καυσίμων είτε μετάλλων. Ελπίζουμε και όλοι προσευχόμαστε να σταματήσει αυτός ο πόλεμος στη Νοτιοανατολική Ευρώπη αλλά και στη γειτονιά μας, στην Ουκρανία» τόνισε ο κ. Σκρέκας, ενώ σημείωσε πως αυτή τη στιγμή δεν φαίνεται να υπάρχουν μεταβολές, οι οποίες να είναι μεγάλες.