Μια από τις σημαντικές προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης είναι να γίνουν πιο προσιτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αυτό θα γίνει εφόσον υπάρχουν υποδομές στο εθνικό δίκτυο, ενώ ακόμα σημαντικό είναι το θέμα των υπηρεσιών.
Όπως ανέφερε από το βήμα του 7ου Ecomobility Conference ο κ. Κυριάκος Κοφινάς, γενικός διευθυντής ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ, η ηλεκτροκίνηση είναι μέρος της οικονομίας και αποτελεί μια στρατηγική πολύ σημαντική. Χαρακτήρισε επίσης σημαντική τη ψηφιοποίηση της υπηρεσίας καθώς σχετίζεται με τις υποδομές. Επίσης, πολύ σημαντικό όπως είπε είναι το software των υποδομών ώστε οι φορτιστές να λειτουργούν με πράσινη ενέργεια και τρίτος στόχος είναι να μπουν υποδομές σε πολλά σημεία.
Σύμφωνα παράγοντες της αγοράς κρίνεται ως απαραίτητη η βέλτιστη αξιοποίηση του δικτύου και της διαθέσιμης ενέργειας από ΑΠΕ όπως κρίσιμο κρίνεται το κομμάτι της δυναμικής τιμολόγησης.
«Το θέμα είναι πώς μπορούμε να διαχειριστούμε βέλτιστα τη ζήτηση για να γίνεται βέλτιστη χρήση, να μπορείς να κατευθύνεις τη φόρτιση σε περιόδους χαμηλότερης ζήτησης», ανέφερε ο κ. Κυριάκος Κοφινάς, γενικός διευθυντής ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ
«Ο λόγος που δεν εξέρχονται παλιά αυτοκίνητα είναι ότι δεν υπάρχουν αντικίνητρα» τόνισε από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής του συνδέσμου εισαγωγέων αντιπροσώπων αυτοκινήτων Δημήτρης Πάτσιος. «Γνωρίζουμε την πίεση που δέχονται τα ελληνικά νοικοκυριά. Τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση είναι από τα ισχυρότερα στην Ευρώπη και γι’ αυτό βλέπουμε συνεχή πρόοδο την τελευταία τριετία, όμως παραμένει σταγόνα στον ωκεανό. Από την πολιτεία υπάρχει ο κλιματικός νόμος όπου επιβάλλει το 2035 να μην πωλούνται θερμικά αυτοκίνητα, οπότε περιμένουμε μια προσαρμογή».
Εκτίμησε ότι μέχρι τέλος της δεκαετίας θα έχουμε μια πλήρη γκάμα και οι τιμές των αυτοκινήτων θα έχουν συγκλίνει. Υποθέτουμε ότι η Ε.Ε. θα πάρει κάποια μέτρα για να αποτρέψει τους καταναλωτές να έχουν θερμικά αυτοκίνητα.