Μικρές είναι τελικά οι διαφορές κάθε μήνα για το φθηνότερο τιμολόγιο ρεύματος.
H φθηνότερη διαθέσιμη επιλογή στην αγορά τον Ιανουάριο ήταν για τον καταναλωτή ένα κίτρινο κυμαινόμενο τιμολόγιο, το οποίο σε σύγκριση με το φθηνότερο πράσινο τιμολόγιο, οδήγησε σε εξοικονόμηση 2,5 ευρώ για τον πρώτο μήνα του έτους, ενώ σε σύγκριση με το φθηνότερο σταθερό τιμολόγιο (μπλε) η εξοικονόμηση έφτανε στα 8,3 ευρώ.
Όπως προκύπτει από ανάλυση της ενεργειακής συμβουλευτικής εταιρείας VaasaETT, η οποία σε συνεργασία με τις Ρυθμιστικές Αρχές Ενέργειας της Αυστρίας (Energie-Control) και της Ουγγαρίας (MEKH), παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις των τιμών λιανικής σε όλη την Ευρώπη, σε μηνιαία βάση, μέσω του HEPI (Household Energy Price Index / Δείκτης Τιμών Ενέργειας Νοικοκυριών) η ανάλυση της νέας αγοράς λιανικής έγινε για ένα τυπικό προφίλ κατανάλωσης οικιακών πελατών, ενώ για τους υπολογισμούς χρησιμοποιήθηκαν τα διαθέσιμα τιμολόγια που προσφέρουν οι τρεις μεγαλύτεροι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας (με βάση το μερίδιο αγοράς τους) καθώς και η μηνιαία μέση τιμή της επόμενης ημέρας ή η μηνιαία σταθμισμένη μέση τιμή αγοράς.
Από τις παρατηρήσεις που κάνει ο αναλυτής κ. Ιωάννης Κόρρας προκύπτει ότι η διαφορά μεταξύ του φθηνότερου και του ακριβότερου «πράσινου τιμολογίου» που προσέφεραν οι τρεις μεγαλύτεροι προμηθευτές τον Ιανουάριο ήταν μόλις 1 ευρώ.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της VaasaETT, ένας καταναλωτής που έχει επιλέξει το φθηνότερο «κίτρινο» τιμολόγιο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, θα πληρώσει 14 ευρώ λιγότερα τον χρόνο από ότι εάν επέλεγε το φθηνότερο «πράσινο». Μάλιστα, αν η σύγκριση γίνει με την πιο ακριβή «κίτρινη» επιλογή της αγοράς, η ετήσια εξοικονόμηση υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 120 ευρώ ετησίως. Αυτό, σύμφωνα με τον κ. Κόρρα, καταδεικνύει το ευρύ φάσμα τιμών μεταξύ των κίτρινων τιμολογίων και υπογραμμίζει περαιτέρω τις δυνατότητες εξοικονόμησης πόρων για τους καταναλωτές.
Σε κάθε περίπτωση, όπως σχολιάζει ο αναλυτής της VaasaETT, οι προμηθευτές μπορούν μελλοντικά να ενσωματώσουν νέες προσφορές και να τροποποιήσουν τις εκπτώσεις στα υπάρχοντα τιμολόγια ώστε να τα καταστήσουν λιγότερο ή περισσότερο ελκυστικά σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό.