Kατά 60% αυξήθηκε το 2019 ο αριθμός των προσβάσιμων στο κοινό σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα (EV). Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση τα τελευταία τρία χρόνια και ξεπέρασε τις πωλήσεις αυτοκινήτων με μπαταρία, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA). Ωστόσο στην Ελλάδα υπάρχουν μόνο 13 ταχυφορτιστές, στους αυτοκινητοδρόμους και ένας στο Polis Park, στη Ριζάρη.
Ο IEA ανακοίνωσε ότι ο αριθμός των δημόσιων σημείων αργής και γρήγορης φόρτισης έφτασε τα 862.118 σημεία παγκοσμίως, με την Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, να λαμβάνει μερίδιο 60%.
Οι γρήγοροι φορτιστές αντιπροσώπευαν το 31% του συνόλου. Ο IEA ορίζει την αργή φόρτιση ως παροχή ισχύος έως 22 κιλοβάτ (kW), που απαιτεί όμως πολλές ώρες για τη φόρτιση της μπαταρίας του οχήματος. Οι γρήγοροι φορτιστές, συμπεριλαμβανομένων των υπερσυμπιεστών της Tesla, μπορούν να ολοκληρώσουν την φόρτιση σε λίγα λεπτά.
Από κοινή πρίζα χρειάζονται από 8-30 ώρες, ανάλογα με την χωρητικότητα της μπαταρίας. Οι πανάκριβοι ταχυφορτιστές DC 50 KW, αξίας 30.000-35.000 ευρώ ο καθένας, εξασφαλίζουν φόρτιση στο 80% σε περίπου 35 λεπτά, 95% σε 45 λεπτά και 100% σε 1 ώρα.