Παρά την ελληνική κρίση που οδήγησε σε ανακατανομές στο επίπεδο των κατασκευαστών ηλεκτρονικών ειδών, η LG Electronics Hellas όχι απλά επιβίωσε αλλά εδραίωσε την ηγετική της θέση στην ελληνική αγορά παρουσιάζοντας άνοδο στις πωλήσεις της τα τελευταία τρία χρόνια, επισημαίνει στο insider.gr ο γενικός διευθυντής της LG Electronics Hellas, Άρης Κουτελός εξηγώντας πως ένας σημαντικός παράγοντας που συνέβαλε σε αυτό είναι και ο πελατοκεντρικός χαρακτήρας της εταιρείας.
Πρωταρχικό ρόλο ωστόσο έπαιξαν και οι προϊοντικές λύσεις που προσφέρει η εταιρεία, αφού σύμφωνα με τον κ. Κουτελό, τα «νέα κλιματιστικά βελτιωμένης λειτουργικότητας, τα έξυπνα ψυγεία που δείχνουν το περιεχόμενό τους ακόμα και με την πόρτα κλειστή και οι τηλεοράσεις πρωτοποριακής τεχνολογίας OLED είναι μόνο μερικά από τα προϊόντα που κατατάσσουν την LG στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των καταναλωτών».
Σε μια προσπάθεια να αναλύσει τα χαρακτηριστικά που διαμορφώνουν την αγορά στις μέρες μας και τις μεταβολές που έχουν σημειωθεί στις προτιμήσεις των καταναλωτών, ο επικεφαλής της LG υπογραμμίζει ότι παρά την κρίση τα τελευταία δύο χρόνια στην Ελλάδα παρατηρείται αύξηση στις πωλήσεις premium συσκευών, με βασικά κριτήρια την εξοικονόμηση ενέργειας στις λευκές συσκευές και την πρωτοποριακή OLED τεχνολογία στις τηλεοράσεις, κλάδος που την τελευταία τετραετία έχει καταγράψει άνοδο 50% έως 65%.
Τέλος ομολογεί πως η μεταφορά του τμήματος των smartphones στο hub της Ιταλίας κόστισε σε μερίδιο αγοράς στην εταιρεία ενώ δεν αποκλείει και νέες μελλοντικές διαθρωτικές αλλαγές αφού όπως επισημαίνει «σε μια μεταβαλλόμενη αγορά όπως η ελληνική, τίποτα δεν αποκλείεται».
Δεδομένης της κρίσης που περνά η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια πόσο έχουν επηρεαστεί οι πωλήσεις της εταιρείας και πως εκτιμάτε ότι θα κινηθεί το 2017 συγκριτικά με το 2016, σύμφωνα και με τις ενδείξεις του πρώτου τριμήνου;
Ο βασικός στόχος για την LG Electronics Hellas είναι ξεκάθαρος: η ολοκληρωμένη και αποτελεσματική κάλυψη των αναγκών τόσο του καταναλωτή όσο και του σύγχρονου επαγγελματία.
Προσπαθούμε λοιπόν ως εταιρεία να είμαστε η πρώτη επιλογή και να διευρύνουμε τις υπηρεσίες μας. Στον τομέα των οικιακών συσκευών ήδη κατέχουμε ηγετική θέση για άλλη μία χρονιά, ενώ το 2016 και το 2015 σημειώσαμε αύξηση της τάξης του 6% και 3% αντίστοιχα. Όσο για την τρέχουσα χρονιά, το 2017 κινούμαστε ήδη ανοδικά κατά 5%, αυξάνοντας τα μερίδιά μας τόσο στις τηλεοράσεις, στον ήχο, στις οθόνες υπολογιστών/gaming monitors όσο και στη ψηφιακή σήμανση.
Ως πρωτοπόρος στις τεχνολογικές εξελίξεις η LG συγκαταλέγεται ανάμεσα στις ηγετικές εταιρείες τεχνολογίας που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά. Σε αυτό βέβαια συμβάλλει και το εργατικό δυναμικό μας που εκπροσωπεί το brand σε όλη την Ελλάδα και διαθέτει το απαραίτητο πάθος καθώς και πραγματικό ενδιαφέρον, τόσο για τα προϊόντα μας και την τεχνολογία όσο και για τις μεθόδους που χρησιμοποιούμε.
H LG προσφέρει ολοκληρωμένες επαγγελματικές λύσεις, με μια ευρεία γκάμα εφαρμογών όπως για παράδειγμα στον κλάδο του τουρισμού. Ποια η εξέλιξη του συγκεκριμένου τμήματος; Θεωρείτε ότι η άνοδος του τουριστικού ρεύματος και οι επενδύσεις για δημιουργία νέων μονάδων και για ανακαίνιση παλαιότερων έδωσε ώθηση και στις δικές σας πωλήσεις;
Το τμήμα του Business Solutions της LG αποτελεί το 25% του συνολικού τζίρου με αυξητική τάση και η εταιρεία βρίσκεται ήδη στην πρώτη θέση στην κατηγορία των ξενοδοχειακών τηλεοράσεων. Σίγουρα, το γεγονός ότι βρισκόμαστε σε μία χώρα σαν την Ελλάδα, με πλούσια γεωγραφική κληρονομιά όπως τα πανέμορφα νησιά μας που αποτελεί πόλο έλξης του τουρισμού από όλο τον κόσμο αποτελεί για την εταιρεία μία σπουδαία ευκαιρία για ώθηση των πωλήσεων. Συγκεκριμένα, έχει σημειωθεί μία αύξηση στις ανάγκες επαγγελματικού κλιματισμού, ωστόσο σε συνολικό επίπεδο οι πυλώνες της ανάκαμψης είναι δύο – τα παλαιά projects, τα οποία είχαν «παγώσει» λόγω της οικονομικής δυσχέρειας και τώρα τίθενται σε επανεκκίνηση, και νέα projects, τα οποία κυρίως αφορούν σε κτιριακές ανακαινίσεις και ενεργειακές αναβαθμίσεις.
Με αφορμή, μάλιστα, τη συνεργασία μας με το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχει πολύ ενδιαφέρον να αναφέρω ότι λόγω της αύξησης του τουρισμού έχουν προκύψει πολλές ευκαιρίες στην επέκταση τοποθετήσεων ψηφιακής σήμανσης.
Τα επαγγελματικά μας προϊόντα αποτελούν την ιδανική λύση για όσους επιθυμούν να αξιοποιήσουν την πιο προηγμένη τεχνολογία για την αναβάθμιση της επιχείρησής τους, αλλά και να εξοικονομήσουν ενέργεια, μειώνοντας το λειτουργικό της κόστος.
Υπάρχουν κατηγορίες προϊόντων που επιβιώνουν ευκολότερα σε σχέση με άλλες εν μέσω κρίσης και ποιες είναι αυτές;
Τα τελευταία δύο χρόνια στην Ελλάδα παρατηρείται αύξηση στις πωλήσεις premium συσκευών, με βασικά κριτήρια την εξοικονόμηση ενέργειας στις λευκές συσκευές και την πρωτοποριακή OLED τεχνολογία στις τηλεοράσεις.
Στον τομέα της οικιακής ψυχαγωγίας και συγκεκριμένα στις τηλεοράσεις, ο Έλληνας καταναλωτής τα τελευταία χρόνια έχει κάνει στροφή προς τις μεγαλύτερες ίντσες, αντιλαμβανόμενος ότι μια τηλεόραση με μεγαλύτερο μέγεθος όχι μόνο δε δημιουργεί πρόβλημα (λόγω της ακτινοβολίας παλαιότερων τεχνολογιών), αλλά αντίθετα αυξάνει το επίπεδο ψυχαγωγίας. Η αύξηση των πωλήσεων σε τηλεοράσεις μεγάλων ιντσών έχει κινηθεί την τελευταία τετραετία σε επίπεδα από 50% έως 65% , πιο συγκεκριμένα: από τις 24 ίντσες ο καταναλωτής ανέβηκε στις 32, από τις 32 στις 42 και από τις 42 στις 47, ακόμα και στις 55 ίντσες.
Στην LG κινούμαστε στην κατεύθυνση συνεχούς ανάπτυξης της premium κατηγορίας, με high-end προϊόντα που μας αναδεικνύουν σε πρωτοπόρους της βιομηχανίας των ηλεκτρονικών συσκευών. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι πρόκειται να εγκαταλείψουμε τα μαζικότερα τμήματα της αγοράς. Ωστόσο, δεν μπορούμε να ανταγωνιζόμαστε μόνο με βάση την τιμή. Κατά τη γνώμη μου οι εταιρείες που επιβιώνουν έχουν πελατοκεντρικό χαρακτήρα. Απαιτείται περισσότερη προσπάθεια σε σχέση με το παρελθόν, καθώς οι πελάτες πλέον είναι περισσότερο ευαισθητοποιημένοι, έχουν πρόσβαση στη πληροφόρηση και κάνουν έρευνα αγοράς πριν αποφασίσουν για την αγορά τους. Μία εταιρεία πρέπει να προσαρμόζεται και να αφουγκράζεται τις ανάγκες των καταναλωτών προσαρμόζοντας άλλες τεχνικές και στρατηγικές πωλήσεων. Το ίδιο ισχύει και με την αποτελεσματικότητα των ενεργειών marketing καθώς παλιά είχε πιο μαζικό χαρακτήρα, ενώ τώρα έχει γίνει πιο εξειδικευμένο.
Πραγματικό παράγοντα διαφοροποίησης,στην περίπτωσή μας αποτελεί το pre και after sales support που παρέχει η LG. Σε επίπεδο pre-sales, παρέχουμε ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών: είτε ως προμηθευτής προϊόντων και λύσεων (hardware & software), είτε ως σύμβουλος για την παροχή tailor made υπηρεσιών, εργαλείων και λύσεων.
Πρόσφατα παρουσιάσατε το νέο MULTI V 5. Ποια τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του; Τι μερίδιο αγοράς έχει η LG στα κλιματιστικά, ένας κλάδος που την προηγούμενη χρονιά φάνηκε να στηρίζει την αγορά ηλεκτρικών ειδών;
H LG είναι ένας από τους λίγους προμηθευτές στην αγορά που διαθέτουν διευρυμένο χαρτοφυλάκιο επαγγελματικών προϊόντων και λύσεων, που ικανοποιούν ακόμα και τις πλέον ιδιαίτερες απαιτήσεις και ανάγκες των εξειδικευμένων έργων. Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε τις ξενοδοχειακές τηλεοράσεις και digital signage οθόνες, τις κεντρικές λύσεις κλιματισμού, σεεξαερισμού και παραγωγής ζεστού νερού με αντλίες θερμότητας, ή ακόμα και τις οθόνες υπολογιστών για χρήση γραφείου και mini-bars.
Στον τομέα του επαγγελματικού κλιματισμού κατέχουμε μία από τις δύο κορυφαίες θέσεις της αγοράς, με πληθώρα υλοποιημένων έργων, είτε αυτά αφορούν σε ανακαινίσεις ή νέα έργα από κάθε είδους επαγγελματικό χώρο (π.χ. ξενοδοχεία, γραφεία, χώρους λιανικής πώλησης, κτλ.).
To VRF MULTI V 5 αποτελεί το πιο πρόσφατο μοντέλο της επιτυχημένης προϊοντικής σειράς συστημάτων ψύξης – θέρμανσης MULTI V, θέτοντας νέα όρια στην κατηγορία αφού προσφέρει βελτιωμένη λειτουργικότητα, αναβαθμίζοντας την ενεργειακή απόδοση και μεγιστοποιώντας την άνεση του χρήστη.
Διαθέτει τη λειτουργία Dual Sensing Control, η οποία παρακολουθεί τα επίπεδα θερμοκρασίας και υγρασίας με σκοπό την αποτελεσματικότερη διαχείριση της ψύξης και της θέρμανσης. Επίσης, η νέα λύση της εταιρείας είναι εξοπλισμένη με τον απόλυτο LG συμπιεστή Inverter ενώ διαθέτει την ικανότητα υποστήριξης μεγάλου αριθμού εξωτερικών μονάδων μεγάλης χωρητικότητας (η κάθε μία απόδοσης έως και 26ΗΡ) αποτελώντας μια ισχυρή λύση για τον έλεγχο του κλίματος. Τέλος, οι μονάδες Multi V 5 είναι εξοπλισμένες με τον αποκλειστικό εναλλάκτη θερμότητας της LG «Ocean Black Fin» και την ειδική βαφή «Dual Protection» για αντιδιαβρωτική προστασία, καθώς και την τεχνολογία split defrost για αναβαθμισμένη λειτουργία Συνεχούς Θέρμανσης (Continuous Heating).
Ειδικά σχεδιασμένο για να προσφέρει την απόλυτο έλεγχο, τη μέγιστη απόδοση και ευελιξία, το Multi V 5 φέρνει τη νέα εποχή στις επιχειρήσεις ποικίλων κλάδων και ανάμεσα σε αυτούς έναν από τους σημαντικότερους, τον κλάδο του Τουρισμού.
Όσον αφορά το κομμάτι των smartphones και δεδομένου ότι η Ελλάδα υπάγεται πλέον στο hub της Ιταλίας, πώς αποτιμάτε την αλλαγή αυτή ένα χρόνο περίπου μετά; Το μερίδιο της LG στον τομέα των smartphones παρέμεινε σταθερό; Υπήρξε, επί του πρακτέου, κάποια συνέπεια για το retail ή επηρεάστηκαν οι Έλληνες καταναλωτές;
Η αλήθεια είναι ότι υπήρξε μια μείωση μεριδίου στην Ελλάδα, αν και δεν λαμβάνουμε επίσημα στοιχεία ειδικά για την ελληνική αγορά. Ωστόσο, αυτό προήλθε λόγω της μείωσης της επένδυσης του τοπικού υποκαταστήματος σε διαφήμιση και προώθηση, το οποίο αναμένουμε να ανακάμψει σύντομα.
Νέες επενδύσεις και νέα ερευνητικά κέντρα συγκαταλέγονται στα διεθνή νέα της εταιρείας. Υπάρχουν τομείς που η LG επικεντρώνεται για το μέλλον, όπως για παράδειγμα ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων, μετά και το δημοφιλές σύστημα Bolt, ή το Internet of Things;
Ως ηγέτης στην τεχνολογία του Internet of Things, πάντα επικεντρωνόμαστε στο μέλλον και πάντα λειτουργούμε ως παγκόσμιος πρωτοπόρος στην καινοτομία. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τις νέες προσθήκες στο IoT οικοσύστημά μας που ανακοινωθήκαν φέτος στο Europe Innofest 2017. Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ καινοτομίας στην Κρήτη, παρουσιάσαμε για πρώτη φορά την προηγμένη συσκευή Hub Robot που χρησιμεύει τόσο ως έξυπνη πύλη όσο και ως έξυπνο κέντρο κοινοποιήσεων στο σπίτι και το Smart InstaView Door-in-Door™ ψυγείο της LG, το οποίο ανοίγει το δρόμο για μια δυναμική και διασκεδαστική εμπειρία στην κουζίνα.
Με το καινοτόμο Hub Robot επαναπροσδιορίσαμε τον όρο «έξυπνο σπίτι». Ουσιαστικά, ως ψηφιακός βοηθός, το ρομπότ ολοκληρώνει τις δουλειές του σπιτιού χρησιμοποιώντας τεχνολογία αναγνώρισης φωνής συνδεόμενο με άλλες έξυπνες συσκευές LG του σπιτιού. Ενώ χάρη στο φιλικό και ανθρωποκεντρικό του σχεδιασμό το ρομπότ μπορεί και αλληλεπιδρά με όλη την οικογένεια με διάφορους διασκεδαστικούς τρόπους.
Παράλληλα με το Hub Robot, η LG παρουσίασε και το καινοτόμο ψυγείο Smart InstaView Door-in-Door™, το οποίο κυκλοφορεί και στην ελληνική αγορά, και έχει αλλάξει τον τρόπο αλληλεπίδρασης των χρηστών με τα ψυγεία. Ενώ τα συμβατικά ψυγεία συχνά διαθέτουν συνηθισμένες πόρτες, το InstaView Door-in-Door™ ψυγείο της LG έχει ένα εντυπωσιακό γυάλινο πάνελ 33 ιντσών και μια σειρά από καινοτόμα χαρακτηριστικά. Το διάφανο παράθυρο με το χαρακτηριστικό InstaView παρέχει τη δυνατότητα στους χρήστες να ελέγχουν το περιεχόμενο του ψυγείου χωρίς απώλεια του ψυχρού αέρα. Με δύο απλά χτυπήματα, ενεργοποιείται η λειτουργία Knock-On φωτίζοντας το εσωτερικό του ψυγείου, κάνοντας ορατό το περιεχόμενό του χωρίς να χρειάζεται να ανοίξει ο χρήστης την πόρτα.
Η ευελιξία και η χρηστικότητα που προσφέρει η έξυπνη τεχνολογία μας, έχει οδηγήσει στην αναγνώρισή μας ως πρωτοπόρος εταιρεία στο IoT και είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να καινοτομούμε, προκειμένου να ενισχύσουμε τη θέση της στην πρώτη «γραμμή» αυτής της δυναμικής της αγοράς.
Τα τριμηνιαία λειτουργικά έσοδα της LG για το πρώτο τρίμηνο του έτους βρέθηκαν στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων οκτώ ετών. Ωστόσο οι δραστηριότητες από τα smartphones παραμένουν ζημιογόνες, παρά και την ώθηση που έδωσε η αύξηση των πωλήσεων στην αμερικανική αγορά. Υπάρχει πιθανότητα να δούμε νέες διαρθρωτικές αλλαγές ή περαιτέρω αναδιοργανώσεις του συγκεκριμένου τμήματος στο μέλλον;
Η LG Electronics είχε ανέκαθεν στόχο τη δημιουργία βιώσιμων και ανταγωνιστικών θυγατρικών σε κάθε αγορά στην οποία είναι παρoύσα. Η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση και οι προκλήσεις αυτές δεν είναι μόνο «ελληνικές». Αντιθέτως αντανακλούν μια παγκόσμια τάση στην οποία εγχώριες αλλά και πολυεθνικές εταιρείες καλούνται να ανταποκριθούν. Όπως έδειξαν τα υψηλά επίπεδα των τριμηνιαίων λειτουργικών εσόδων της LG για το πρώτο τρίμηνο του έτους ανταποκρινόμαστε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις ανάγκες της τοπικής αγοράς διασφαλίζοντας τη μελλοντική βιωσιμότητα της εταιρείας. Σχετικά με την πιθανότητα νέων διαθρωτικών αλλαγών προς το παρόν δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες, αλλά σε μια μεταβαλλόμενη αγορά όπως την ελληνική τίποτα δεν αποκλείεται.
Πηγή