Το γεγονός αυτό αναμένεται να προκαλέσει προβλήματα στις επενδύσεις με περισσότερες περικοπές, συμπεριλαμβανομένου και του «κανιβαλισμού» τιμών αλλά και αύξηση του κόστους εξισορρόπησης, σύμφωνα με τα όσα αποτυπώνονται στην έκθεση “European Renewables Co-location” που δημοσίευσε η Aurora. Μεταξύ των χωρών που επηρεάζονται από αυτούς τους παράγοντες είναι και η Ελλάδα, η οποία όπως και η Γερμανία, Ολλανδία και Ιρλανδία δίνουν κίνητρα για την εγκατάσταση έργων ΑΠΕ με συστήματα αποθήκευσης, προκειμένου να περιορίσουν τις συνέπειες.
Με βάση τα αποτέλεσμα της μελέτης που αφορά 12 ευρωπαϊκά κράτη οι τέσσερις κορυφαίες χώρες στην εγκατάσταση ΑΠΕ με συστήματα μπαταριών είναι η Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Ιρλανδία και Πολωνία.
Την ίδια ώρα η μελέτη καταδεικνύει ότι αρκετές ευρωπαϊκές αγορές συχνά υστερούν ρυθμιστικών πολιτικών για την εγκατάσταση μπαταριών. Στη Γερμανία, οι απαιτήσεις που επιβάλλονται στο περιουσιακό στοιχείο της μπαταρίας ως μέρος του συστήματος δημοπρασίας καινοτομίας μειώνουν δραστικά την εμπορική βιωσιμότητα. Το προσχέδιο Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (NECP) της Ισπανίας στοχεύει να αυξήσει τους στόχους BESS σε τουλάχιστον 2,5 GW έως το 2030, με σημαντικές κρατικές επιχορηγήσεις ωστόσο λίγα έργα έχουν αναπτυχθεί μέχρι τώρα χάρη σε αυτές.
Οι πλέον ευνοϊκές χώρες από πλευράς ρυθμιστικού πλαισίου είναι η Πολωνία, η Ουγγαρία, η Ιρλανδία, η Μεγάλη Βρετανία και η Γαλλία. Η τελευταία θεωρείται ελκυστική αγορά για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών και μπαταριών, καθώς τα έργα αυτά μπορούν να συνάπτουν CfDs, τα οποία εκκαθαρίζονται σε υψηλές τιμές εκκίνησης. Η Ουγγαρία εισήγαγε την υποχρεωτική εγκατάσταση συστημάτων αποθήκευσης για φωτοβολταϊκά πάνω από ένα συγκεκριμένο μέγεθος ενώ η Πολωνία θεωρείται ευνοϊκή λόγω της προσβασιμότητας σε μακροπρόθεσμα έσοδα από την αγορά. Στην ίδια κατεύθυνση η Μεγάλη Βρετανία και η Ιρλανδία είναι ελκυστικές λόγω των ποκίλων εσόδων για τα έργα.
Επιπλέον, οι πρόσφατες ανακοινώσεις στην Ισπανία σχετικά με τη πιθανή στήριξη του CapEx για τις μπαταρίες, εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να δώσουν σημαντική ώθηση σε νέες επενδύσεις. Αντίστοιχα στην Ολλανδία, η συζήτηση σχετικά με την υποχρέωση αποθήκευσης μπαταριών και τις πιθανές μειώσεις των τελών δικτύου, θα μπορούσαν επίσης να ενισχύσουν την ανάπτυξη έργων.