Χθες, ο υπουργός Ανάπτυξης από το βήμα του 14ου Food Retail, έκανε λόγο για μηδενικές αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Απρίλιο.
«Ήδη έχουμε τα στοιχεία από μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπου έχουμε μηδενικές ανατιμήσεις για τον Μάρτιο και τον Απρίλιο στο μέσο όρο και μάλιστα για τον Απρίλιο ο πληθωρισμός στα καταστήματα είναι σχεδόν μισός από αυτόν που αναφέρει η ΕΛΣΤΑΤ, που σημαίνει ότι σε λίγο ο αριθμός αυτός θα αποτυπωθεί και από την ΕΛΣΤΑΤ» σημείωσε ο κ. Σκρέκας .
Προφανώς και ο υπουργός Ανάπτυξης ξεχνά ότι το ψέμα έχει κοντά ποδάρια και σύντομα θα αποδειχθεί ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι από τις ακριβότερες χώρες στα είδη σούπερ μάρκετ σε ολόκληρη την Ευρώπη και αυτό φυσικά δεν οφείλεται στις διεθνείς συγκυρίες αλλά στο γεγονός ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει αποδειχθεί ανίκανη να περιορίσει την ακρίβεια και την αισχροκέρδεια.
Οι καταναλωτές που βιώνουν καθημερινά την ακρίβεια στην αγορά, διαψεύδουν τον υπουργό Ανάπτυξης για τις δήθεν μηδενικές ανατιμήσεις και εξακολουθούν σε κάθε δημοσκόπηση και τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο, να αναδεικνύουν ως το μεγαλύτερο πρόβλημα τους την ακρίβεια.
Τώρα που είδε ο κύριος Σκρέκας το πάγωμα των τιμών, μόνο αυτός γνωρίζει. Εκτός και αν εννοεί συγκράτηση τιμών το νέο κόλπο που έχουν ανακαλύψει οι μεγάλες επιχειρήσεις του περιορισμού των ποσοτήτων των προϊόντων και την διατήρηση των ίδιων τιμών που ίσχυαν αλλά σε όταν οι συσκευασίες ήταν μεγαλύτερες.
Γιατί το είδαμε και αυτό στην ελληνική αγορά, με τους καταναλωτές να το καταγγέλλουν και την κυβέρνηση, προς το παρόν τουλάχιστον να σφυρίζει αδιάφορα.
Και δεν είναι βέβαια μόνο οι καταναλωτές. Η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία Eurostat ανακοίνωσε πριν μερικές ημέρες ότι ο πληθωρισμό στην Ελλάδα σημείωσε νέα άνοδο τον μήνα Μάρτιο στο 3,4% από 3,1% τον Φεβρουάριο όταν στην ευρωζώνη ο πληθωρισμός έπεσε στο 2,4% από 2,6% τους προαναφερόμενους μήνες.
Η σκληρή αλήθεια λοιπόν είναι ότι στην Ελλάδα ο πληθωρισμός βρίσκεται σε ανοδική τροχιά και 6ο συνεχόμενο μήνα σε υψηλότερα επίπεδα από το μέσο όρο της ευρωζώνης, ότι και αν ισχυρίζεται ο υπουργός Ανάπτυξης.
Και το χειρότερο όλων είναι ότι η κυβέρνηση συνεχίζει να παραπλανεί τους καταναλωτές με την δήθεν αποτελεσματικότητα των μέτρων που λαμβάνει και εξακολουθεί να πλασάρει ως λύση στο πρόβλημα της ακρίβειας τα δήθεν «καλάθια», όπως αυτό του «καλαθιού του Πάσχα» στο οποίο αναφέρθηκε χθες ο κ. Σκρέκας.
Με τα ψέματα, όμως, η ακρίβεια δεν εξαλείφεται.