Τα αρνητικά φώτα της δημοσιότητας τον τελευταίο χρόνο είχαν πέσει στο ράλι που έκαναν οι τιμές του ελαιολάδου στην χώρα μας καταγράφονται αυξήσεις της τάξης του 70%, υψηλότερες από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι μια από τις μεγάλες ελαιοπαραγωγούς χώρες.
Πριν λίγο καιρό τη σκυτάλη των αρνητικών ειδήσεων έλαβαν η πορεία των τιμών των πορτοκαλιών που σε ετήσια βάση καταγράφουν αύξηση που αγγίζει το 50% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή χρονιά, σε ένα αγροτικό προϊόν που όπως και το ελαιόλαδο αποτελεί σήμα κατατεθέν για την Ελλάδα.
Και το χειρότερο όλων είναι πως τα εθνικά αυτά προϊόντα μας, όπως και στο σύνολο τους τα είδη διατροφής στην χώρα μας πωλούνται ακριβότερα από όλες τις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Eurostat που δημοσιοποιήθηκαν πριν λίγες ημέρες, ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Απρίλιο βρέθηκε στο 3,2% έναντι 2,4% κατά μέσο όρο στην Ευρωζώνη, ενώ οι τιμές των τροφίμων αυξήθηκαν συνολικά με ετήσιο ρυθμό 5,3%, ενώ στην Ευρωζώνη η αύξηση ήταν μόλις 1,9.
Και ποια είναι η αντίδραση της κυβέρνησης Μητσοτάκη για τη συγκράτηση της ακρίβειας την Ελλάδα που κατατρώει τα πενιχρά εισοδήματα των καταναλωτών;
Απλές διαπιστώσεις του προβλήματος και επικοινωνιακές κινήσεις εντυπωσιασμού για να πείσει τους πολίτες ότι κάνει ότι μπορεί για να πατάξει ακρίβεια και αισχροκέρδεια.
Εξήγγειλε λοιπόν η κυβέρνηση ότι ο πρωθυπουργός έστειλε επιστολή στην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και ζητά την παρέμβαση της για να σταματήσουν οι πολυεθνικές να πωλούν ακριβότερα τα προϊόντα τους στην Ελλάδα, απ’ ότι στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Παραδέχεται, ανερυθρίαστα έτσι ο Κυριάκος Μητσοτάκης ότι η Ελλάδα είναι ο παρίας της Ευρώπης και το μεγάλο «κορόιδο» που οι πολυεθνικές κάνουν ότι θέλουν ανεξέλεγκτα χωρίς η ελληνική κυβέρνηση και οι αρχές για τον ανταγωνισμό να μπορούν να μας προστατεύσουν.
Μάλιστα σύμφωνα με τι υπάρχουσες αναλύσεις οι καταναλωτές στην Ελλάδα πληρώνουν προϊόντα που πωλούνται πιο φθηνά σε σούπερ μάρκετ του εξωτερικού, έως και 60% πιο ακριβά από ότι στο εξωτερικό.
Και το πρόβλημα αυτό της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας των πολυεθνικών, σίγουρα δεν μπορεί να μας το λύσει η κυρία φον ντερ Λάιεν και γιατί δεν έχει την αρμοδιότητα να το πράξει και γιατί δεν θέλει, καθώς οι πολιτικές πεποιθήσεις της, όπως και του ομοϊδεάτη της Κυριάκου Μητσοτάκη δεν της το επιτρέπουν.
Φτάνει λοιπόν η κοροϊδία τρεις εβδομάδες πριν τις ευρωεκλογές, αρχικά με τα δήθεν κυβερνητικά μετρά που αποδίδουν κατά της ακρίβειας και τις δήθεν ευρωπαϊκές παρεμβάσεις χωρίς αντίκρισμα.
Η αγορά στην Ελλάδα –και όχι μόνο- είναι ανεξέλεγκτη και όχι ελεύθερη και τα μέτρα που απαιτούνται είναι μέτρα για διαφορετικής πολιτικής φιλοσοφίας. Όλα τα άλλα είναι κοροϊδία στη χώρα που ανθεί η φαιδρά πορτοκαλέα.