Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να ενισχύσει κατά πολύ τους στόχους για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα εμπορικά φορτηγά για να προωθήσει τη μετάβαση σε ηλεκτρικά μοντέλα ενώ παράλληλα θα πρέπει να καταργηθούν οι πωλήσεις ορυκτών καυσίμων έως το 2035, ανέφερε τη Δευτέρα η ευρωπαϊκή ομάδα Μεταφορές και Περιβάλλον (T&E).
Συμφωνα με την T&E οι πωλήσεις των φορτηγών το 2020 δεν έδειξε καμία αλλαγή στις εκπομπές CO2 από το 2017 και διαπίστωσε ότι οι στόχοι της ΕΕ για το CO2 είναι τόσο αδύναμοι που οι περισσότεροι κατασκευαστές μπορούν να τους επιτύχουν χωρίς να πωλήσουν ένα μόνο φορτηγό μηδενικών εκπομπών.
EU sales of electric and plug-in hybrid passenger cars almost trebled to over 1 million vehicles last year, accounting for more than 10% of overall sales, thanks to stringent CO2 targets and government subsidies.
«Τα πρότυπα που τέθηκαν σε ισχύ στις αρχές του 2020 θα έπρεπε να κάνουν τα φορτηγά καθαρότερα, όμως οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν έκαναν σχεδόν τίποτα για να τα επιτύχουν», ανέφερε σε δήλωση ο διευθυντής εμπορευμάτων της T&E, James Nix. «Με αξιολύπητους στόχους CO2, η άνθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου γίνεται εφιάλτης για τον πλανήτη μας».
Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ σχεδόν τριπλασιάστηκαν σε πάνω από 1 εκατομμύριο οχήματα πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 10% των συνολικών πωλήσεων, χάρη στους αυστηρούς στόχους CO2 και τις κρατικές επιδοτήσεις.
Ωστόσο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών φορτηγών μειώθηκαν στο 2% περίπου της αγοράς.
Η T&E δήλωσε ότι η ΕΕ θα πρέπει να επιτύχει τον τρέχοντα στόχο μείωσης του CO2 κατά 31% το 2027 αντί για το 2030 και να επιδιώξει έναν πολύ πιο φιλόδοξο στόχο τουλάχιστον 60% μείωσης έως το 2030.
Τέλoς, η ομάδα ανέφερε ότι η ΕΕ θα πρέπει να θέσει στόχο μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 100% έως το 2035, απαγορεύοντας αποτελεσματικά τα φορτηγά με κινητήρα καύσης.
Πηγή: Reuters