Ξεμπλοκάρει η εμβληματική επένδυση για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, η οποία αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα στην περιοχή του Θριασίου Πεδίου.
Συγκεκριμένα υπήρξε συμφωνία μεταξύ ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, του ομίλου Goldair, της κυβέρνησης αλλά και της Κομισιόν. Η Goldair Cargo η μεγαλύτερη εταιρεία logistics στην Ελλάδα στην ουσία διπλασίασε το ποσοστό της από 20% σε 40% στην ΘΕΚ ΑΕ, την εταιρεία που έχει υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης για το εμπορευματικό κέντρο, με αντίστοιχη μείωση του ποσοστού της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ.
Πρόκειται για μία εμβληματική επένδυση εκατομμυρίων ευρώ η οποία είχε ξεκινήσει το 2016 και είχε κυρωθεί στη Βουλή το 2018. Στη συνέχεια όμως υπήρξαν καθυστερήσεις καθώς η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp) της Κομισιόν ζητούσε ορισμένες αλλαγές. Επρόκειτο συγκεκριμένα για 12 σημεία τα οποία η DG Comp ζητούσε να αλλάξουν προκειμένου να ανάψει το «πράσινο» φως για την επένδυση. Σε διαφορετική περίπτωση η Ελλάδα θα βρισκόταν αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο της επιστροφής κοινοτικών πόρων ύψους 200 εκατ. ευρώ.
Η εξέλιξη αυτή δικαιώνει πλήρως τον ισχυρό άνδρα της Goldair, Καλλίνικο Καλλίνικο καθώς ο ίδιος έχει ασχοληθεί με το project στο Θριάσιο από το 2001. Μία χρονική περίοδο όπoυ η Goldair έλαβε μέρος σε τρεις δημόσιους διαγωνισμούς για την παραχώρηση της έκτασης στο Θριάσιο Πεδίο.
Η επένδυση περιλαμβάνει την αξιοποίηση ακινήτου 588 στρεμμάτων που θα αλλάξει τα δεδομένα στο χώρο των εμπορευματικών μεταφορών.
Στο Θριάσιο πρόκειται να κατασκευαστούν 235.000 τ.μ. κτιρίων, 250.000 παλετοθέσεις επί 210.000 τ.μ. αποθηκών, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά.
Το συνολικό σύμπλεγμα των κατασκευασμένων (ή υπό/ προς κατασκευή) εγκαταστάσεων περιλαμβάνει:
(ί) την έκταση, ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ, εμβαδού 588 στρεμμάτων περίπου, επί της οποίας θα κατασκευαστεί το εμπορευματικό κέντρο με βάση τη σύμβαση παραχώρησης.
(ii) Έκταση εμβαδού 1450 περίπου στρεμμάτων η οποία έχει διαμορφωθεί σε Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής (διαμετακομιστικό κέντρο), περιλαμβάνοντας συγκρότημα σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης (Εγκαταστάσεις Σταθμού Διαλογής και Μεταφόρτωσης φορτίων), ιδιοκτησίας ΟΣΕ Α.Ε., που για να λειτουργήσει απαιτούνται πρόσθετες επενδύσεις για εξοπλισμό και ήδη προωθείται σχέδιο για σύμπραξη δημοσίου ιδιωτικού τομέα – ΣΔΙΤ
(iii) Δύο κτίρια συνολικού εμβαδού 56,000 τμ σε έκταση 139.000 τμ περίπου(κτίρια Κ1 – Κ2), τα οποία, σύμφωνα με τον ισχύοντα σχεδίασμό, προορίζονται να μισθωθούν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως αποθηκευτικοί χώροι, μετά την εκπνοή της προθεσμίας που έχει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέχρι την 31-12-2018 να δηλώσει τη βούλησή της για τη χρήση η μη αυτών, στα πλαίσια της διαδικασίας αποκρατικοποίησής της.