«Ξέρουμε πώς θα το χτίσουμε αυτό που θέλουμε να χτίσουμε και κατευθυνόμαστε με πολύ γοργά βήματα στην αδειοδότηση του Κέντρου» δήλωσε, αναφέροντας ως πιθανή ημερομηνία κατάθεσης του πλήρους φακέλου ακόμη και τον Οκτώβριο.
«Η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης, η οποία βρίσκεται σε ισχύ λιγότερο από έναν χρόνο μας έδωσε τη δυνατότητα να προχωρήσουμε στην επόμενη φάση η οποία είναι η φάση της επίλυσης όλων των «γρίφων» που έχει η κατασκευή του κέντρου» τόνισε ο κ. Μαγκλάρας, εξηγώντας ότι έχει κατατεθεί και εγκριθεί το Masterplan, που διευκρινίζει το επιχειρηματικό σκέλος του «γρίφου», ορίζοντας την κατασκευή ενός βιώσιμου, market & territory disruptive κέντρου, ενώ εξειδικεύτηκε το κατασκευαστικό κόστος, το οποίο έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά από την περίοδο κατά την οποία διεξήχθη ο διαγωνισμός.
Το όραμα για το ΘΕΚ
Ο κ. Μαγκλάρας επεσήμανε τον σύνθετο χαρακτήρα του έργου και του οράματος για το εμπορευματικό κέντρο, το οποίο, όπως εξήγησε, θα είναι future-proof και θα παρέχει υπηρεσίες που δεν παρέχονται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, ούτε καν σε ορίζοντα δεκαετίας. «Έχουμε ένα όραμα, να κάνουμε το Θριάσιο ένα ξεχωριστό κέντρο, μια ευρωπαϊκή «πιάτσα» για τις εμπορευματικές μεταφορές, η οποία θα φέρει και πελάτες υψηλού κύρους, ενώ επικεντρωνόμαστε στη διεθνή αγορά» δήλωσε, συμπληρώνοντας ότι το όραμα αυτό χρειάζεται εξειδίκευση και πολλές ενέργειες και δράσεις από τη μεριά της πολιτείας, καθώς το Θριάσιο θα αλλάζει ριζικά το τοπίο των μεταφορών στη χώρα μας μετά την ανάπτυξή του.
Το στοίχημα της μετατροπής της χώρας σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών
Σε ό,τι αφορά τη θέση της Ελλάδας ως κυρίαρχο hub της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, στην οποία θα συμβάλει σημαντικά και το ΘΕΚ, ο κ. Μαγκλάρας επεσήμανε ότι η χώρα μας δεν έχει φτάσει ακόμη στο σημείο αυτό, αλλά τείνει προς τα εκεί και εξήγησε παραστατικά την αξία των logistics για την εθνική οικονομία, σημειώνοντας ότι «στις ανεπτυγμένες χώρες της Β. Ευρώπης, το ΑΕΠ που προέρχεται από τα logistics ανταγωνίζεται ευθέως το ΑΕΠ που προέρχεται σε μονάδες από την μεταποίηση».
Παράλληλα υπογράμμισε την αξία που θα έχει για τη χώρα να κερδίσει το στοίχημα της ελαφράς μεταποίησης «δηλαδή να μην είμαστε απλώς ένας διάδρομος από τον οποίο περνούν τρένα φορτωμένα με containers και πηγαίνουν αλλού για να γίνει η ελαφρά μεταποίηση, προκειμένου να επιστρέψουν για να εξαχθούν στην Αφρική ή σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Μεγάλο κομμάτι από αυτόν τον όγκο εμπορευμάτων που διακινείται μπορεί να παραμείνει εδώ και να γίνεται εδώ το assembly και η εξαγωγή των προϊόντων».
Η στρατηγική της Goldair για το λιμάνι του Βόλου
Τέλος, ο κ. Μαγκλάρας αναφέρθηκε στην εν εξελίξει διαγωνιστική διαδικασία για το λιμάνι του Βόλου, στην οποία συμμετέχει η Goldair διεκδικώντας τον ρόλο του στρατηγικού επενδυτή, εκτιμώντας ότι η εταιρία θα αναδειχθεί νικήτρια χάρη στη στρατηγική ανάπτυξης του λιμένα που έχει καταθέσει. Υπενθύμισε, δε, ότι η Goldair έχει δείξει ενδιαφέρον και για άλλα λιμάνια, ξεδιπλώνοντας τη στρατηγική της εταιρίας, που λειτουργεί προς όφελος της οικονομίας και των τοπικών κοινωνιών.
«Είναι μεγάλο το ενδιαφέρον μέχρι σήμερα και πιστεύω ότι η νέα στρατηγική αυτή -το να μπούμε σε υποδομές οι οποίες βρίσκονταν σε ύπνωση για πάρα πολλές δεκαετίες ή λειτουργούσαν τυπικά- είναι μια στρατηγική που θα αποδώσει και για τις τοπικές κοινωνίες, για το εμπόριο συνολικά αλλά και για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας» κατέληξε.