Υπέρ της ιδιωτικοποίησης περεταίρω ποσοστού του ΑΔΜΗΕ με την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στην εταιρεία, για την υλοποίηση των μεγάλων επενδύσεων στον τομέα των διασυνδέσεων τάχθηκε ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ κ. Κωστής Χατζηδάκης. Παρουσιάζοντας την στρατηγική της αξιωματικής αντιπολίτευσης στον τομέα της ενέργειας υποστήριξε ότι η χώρα μας αποτελεί ενεργειακό σταυροδρόμι. «Κομβικής σημασίας είναι ο ρόλος της ΑΔΜΗΕ για τον οποίο η ΝΔ προτείνει πώληση μεγαλύτερου ποσοστού ώστε ο στρατηγικός επενδυτής να μπορεί να κάνει καλύτερα την δουλειά του και να αναπτύξει την επιχείρηση». Όπως αναφέρθηκε στην διαγωνιστική διαδικασία μπορεί να συμμετέχει και η Κινεζική State Grid, η οποία έχει δικαίωμα προτίμησης ως μέτοχος με 24% του ΑΔΜΗΕ.
Μιλώντας στο 3ο συνέδριο για τις υποδομές και τις μεταφορές, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ αναφέρθηκε στην ανάγκη να προχωρήσουν οι μεγάλες διασυνδέσεις όχι μόνο της Κρήτης με την Αττική αλλά και με τα νησιά και τις γειτονικές χώρες. Σχετικά με τις υποδομές φυσικού αερίου, υπενθύμισε ότι επί κυβέρνησης ΝΔ είχαν ξεκινήσει ο IGB και ο ΤΑP, επισημαίνοντας πως η Αξιωματική Αντιπολίτευση προτίθεται να στηρίξει όλες τις πρωτοβουλίες, είτε αυτές αφορούν τη ΔΕΠΑ, είτε ιδιώτες. «Θα στηρίξουμε όλες τις πρωτοβουλίες τόσο στο θέμα της αποθήκευσης αερίου στην Καβάλα όσο και με το FSRU στην Αλεξανδρούπολη».
Σε ότι φορά τα λιμάνια, ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι η χώρα διαθέτει λιμενικές υποδομές, με τις συμβάσεις παραχώρησης που δρομολογήθηκαν στον Πειραιά (Cosco), να κρίνονται ήδη επιτυχείς, από το γεγονός ότι εν προκειμένω το λιμάνι του Πειραιά, είναι αυτή τη στιγμή το ταχύτερα αναπτυσσόμενο στην Ευρώπη.
Ανάλογα αποτελέσματα αναμένουν, όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης, και για το λιμένα Θεσσαλονίκης, ενώ πρόσθεσε πως είναι υποχρέωση του ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσουν ανάλογες ενέργειες και στα λιμάνια του Ηρακλείου, της Ηγουμενίτσας, της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και του Βόλου. Ειδικά στις τελευταίες τρεις πόλεις ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ έκανε ειδική μνεία, καθώς επειδή διαθέτουν σιδηροδρομικό δίκτυο, αποτελούν παραδείγματα συνδυασμένων μεταφορών.
Στον τομέα των υποδομών ο κ. Χατζηδάκης έδωσε έμφαση στην υλοποίηση του σχεδιασμού για την ανάπτυξη του οδικού έργου «Ελευσίνα Θήβα Υλίκη» με στόχο όπως είπε να παρακαμφθεί η Αττική και να ανακουφιστεί το ποτάμι, στην κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) αλλά και στην σύνδεση της Αττικής Οδού με το παραλιακό μέτωπο, ένα έργο πνοής όπως χαρακτήρισε για την αναβάθμιση των νοτίων προαστίων .
Στο μετρό επισήμανε ότι χρειάζεται να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την γραμμή 4. Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι ο κανονικός σχεδιασμός θα ήταν να κουμπώσει η γραμμή με τις άλλες δύο γραμμές του δικτύου ώστε το μετρό να φτάσει ως την Κατεχάκη. Όπως αναφέρθηκε, «η μεγάλη κίνηση του μετρό θα μας αποζημιώσει για αυτή την δαπάνη».
Ο τομεάρχης υποδομών μίλησε και για τις ψηφιακές υποδομές, τονίζοντας ότι θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στα δίκτυα νέας γενιάς (οπτικές ίνες, 5G κτλ.), ορίζοντας ως σημαντικό σε αυτό το πεδίο τον ρόλο του ιδιωτικού τομέα.
Συνάμα, ο πρώην Υπουργός σημείωσε πως η Ελλάδα χρειάζεται «να αγκαλιάσει» τα logistics, καθώς αποτελεί έναν από τους πλέον προνομιακούς τομείς της χώρας δεδομένης της γεωγραφικής της θέσης.
Αναφερόμενος στη χρηματοδότηση, σχολίασε πως δεν υπάρχει συγκεκριμένος σχεδιασμός για το μέλλον, γεγονός που δημιουργεί αγωνία στον τεχνικό κόσμο. Επιπρόσθετα, απέδωσε τα χρηματοδοτικά προβλήματα και στην έλλειψη χρημάτων, προσθέτοντας πως το ΕΣΠΑ δεν είναι πλέον αρκετό και θα πρέπει να αναζητηθούν εναλλακτικές μέθοδοι, μεταξύ των οποίων και το εργαλείο της ΕΤΕπ το οποίο «πρέπει να αξιοποιούμε», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά.
newmoney.gr (Μαριάννα Τζάννε)