Μέσα στο Μάιο ή το αργότερο ως τις αρχές Ιουνίου υπογράφονται οι συμβάσεις τόσο για την κατασκευή της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτη - Αττική όσο και για την χρηματοδότηση του έργου με τραπεζικό δανεισμό. Εντός χρονοδιαγράμματος, δηλαδή μέσα στο 2020 αναμένεται εξάλλου να ολοκληρωθεί και η πρώτη μικρή διασύνδεση της Κρήτης μέσω Πελοποννήσου.
Αυτά ανέφεραν σε τηλεδιάσκεψη οι κ.κ. Ιωάννης Μάργαρης (αντιπρόεδρος ΑΔΜΗΕ), Ιάσων Ρουσόπουλος (πρόεδρος ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών), με αφορμή την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του Διαχειριστή του 2019.
Οι συμβάσεις αφορούν τόσο τα καλώδια όσο και τους σταθμούς μετατροπής. Ανάδοχοι για τους Σταθμούς Μετατροπής είναι η ένωση εταιρειών SIEMENS - ΤΕΡΝΑ (μέλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και για τα επιμέρους τμήματα των καλωδίων οι εταιρείες Prysmian, Nexans και Ελληνικά Καλώδια-ΝΚΤ. Το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, από το οποίο αναμένεται χρηματοδότηση της τάξης των 300 με 400 εκατομμυρίων ευρώ ενώ άλλα 200 εκατ. είναι διαθέσιμα (είναι το μετοχικό κεφάλαιο της θυγατρικής του ΑΔΜΗΕ "Αριάδνη" που υλοποιεί το έργο). Για τα υπόλοιπα θα υπογραφεί δανειακή σύμβαση μέσα στο Μάιο με ελληνική τράπεζα.
Αναμένεται εξάλλου η λήψη απόφασης για την προκήρυξη διαγωνισμού για την είσοδο επενδυτή ή επενδυτών με μειοψηφικό ποσοστό στην Αριάδνη. Οι σχετικές συζητήσεις με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας είναι σε εξέλιξη.
Όπως επισημάνθηκε, οι ανάδοχοι έχουν ήδη ξεκινήσει την προεργασία ακόμα και πριν την υπογραφή των συμβάσεων σημαίνει ότι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των μεγάλων διασυνδέσεων παραμένει ως τα μέσα του 2023.
Απαντώντας σε ερωτήσεις ο κ. Μάργαρης ανέφερε ότι ο ΑΔΜΗΕ είναι ανοιχτός σε συνεργασίες για την υλοποίηση νησιωτικών διασυνδέσεων με τεχνικά και χρηματοοικονομικά εύρωστες εταιρείες του χώρου, που ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στα νησιά. Το μοντέλο της συνεργασίας με ιδιωτικές εταιρείες εξετάζει, εξάλλου, ο ΑΔΜΗΕ και για τον τομέα των υπεράκτιων αιολικών αλλά και της αποθήκευσης ενέργειας.
Οικονομικά αποτελέσματα
Στα 102,9 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά κέρδη του ΑΔΜΗΕ το 2019, σημειώνοντας αύξηση κατά 25,6% σε σχέση με το 2018, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν σήμερα.
Αντίστοιχα τα καθαρά κέρδη της ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ που είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο ανήλθαν σε 53,7 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 28,4%. Το ΔΣ της εταιρείας θα προτείνει τη διανομή συνολικού μεικτού ποσού 0,118 ευρώ ανά μετοχή, μια αύξηση της τάξης του 31% σε σχέση με το 2018 (υπόλοιπο μικτό μέρισμα ανά μετοχή 0,029 ευρώ για χρήση 2019 και μικτό προμέρισμα ανά μετοχή 0,089 ευρώ για χρήση 2020).
Σημειώνεται ότι οι επενδύσεις διαμορφώθηκαν πέρυσι σε επίπεδα - ρεκόρ, καθώς προχωρά η υλοποίηση του προγράμματος της διασύνδεσης των νησιών.
Συγκεκριμένα οι επενδύσεις αυξήθηκαν κατά 40%, σε 249,3 εκατ. ευρώ το 2019 και περιλαμβάνουν τις διασυνδέσεις των Κυκλάδων (81 εκατ. ευρώ), τη διασύνδεση Κρήτης- Πελοποννήσου (62 εκατ. ευρώ) και τον Δυτικό Διάδρομο της Πελοποννήσου (45 εκατ. ευρώ
Η αύξηση αυτή, τονίζεται, θα λειτουργήσει θετικά στην αύξηση των μελλοντικών εσόδων καθώς και στην επίτευξη του αναπτυξιακού σχεδίου της Εταιρείας.
Σύμφωνα με την εταιρεία τα έργα που υλοποιούνται ανά την Ελλάδα, αλλά και όσα προγραμματίζεται να ξεκινήσουν εντός του 2020, δεν έχουν υποστεί ουσιαστικές καθυστερήσεις λόγω της πανδημίας και συνεχίζονται απρόσκοπτα. Εκτίμηση της Διοίκησης είναι ότι οι επιπτώσεις στον Όμιλο και την εταιρεία δεν θα επηρεάσουν την υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου του ΑΔΜΗΕ, ωστόσο, οι εκτιμήσεις αυτές επικαιροποιούνται διαρκώς με βάση την εξέλιξη της κρίσης.
Ο πρόεδρος δευθύνων συμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης, δήλωσε για τα οικονομικά αποτελέσματα του έτους 2019: «Τα ετήσια αποτελέσματα 2019 επιβεβαιώνουν την ευρωστία του ομίλου ΑΔΜΗΕ και την απρόσκοπτη υλοποίηση του επενδυτικού του προγράμματος, με τις επενδύσεις (Capex) να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ 249 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Τα έργα των διασυνδέσεων σε όλη τη χώρα συνεχίζονται χωρίς ουσιαστικές καθυστερήσεις εξαιτίας της πανδημίας Covid-19. Η διασύνδεση Κρήτης-Αττικής, το μεγαλύτερο έργο στην ιστορία του συστήματος μεταφοράς, θα συμβασιοποιηθεί το αμέσως επόμενο διάστημα μεγενθύνοντας σημαντικά την αξία του Διαχειριστή. Παράλληλα, η εταιρεία διερευνά νέες πηγές εσόδων και συνεχίζει τον εξορθολογισμό των λειτουργικών και χρηματοοικονομικών δαπανών της. Όλα τα παραπάνω συντείνουν στην αύξηση της αξίας της εταιρείας για τους μετόχους της».
Ο πρόεδρος της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών Ιάσονας Ρουσόπουλος, ανέφερε: «Η ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών, κάτοχος του 51% των μετοχών του ΑΔΜΗΕ, παραμένει συνεπής απέναντι στους μετόχους της, μέσω της ταυτόχρονης αύξησης της αξίας του Διαχειριστή, ο οποίος ακολουθεί πιστά το φιλόδοξο επενδυτικό του πλάνο, ενώ παράλληλα μεριμνά για την ανταπόδοση της στήριξης των μετόχων της, εξασφαλίζοντας σημαντικές μερισματικές αποδόσεις. Την συγκεκριμένη πολιτική θα συνεχίσει να ακολουθεί και εντός του 2020, παρά τις νέες συνθήκες που η πανδημία έχει επιβάλλει στον τρόπο δουλειάς, ώστε οι μέτοχοι να μεγιστοποιήσουν την αξία τους».
ΑΠΕ ΜΠΕ