Με ψαλιδισμένους όμως πόρους και χωρίς το απαραίτητο προσωπικό, ενώ πολύ σημαντικό πρόβλημα είναι το κομμάτι ολοκλήρωσης έργων εξοικονόμησης , καθώς απαιτείται ένα διάστημα 2-3 χρόνων.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Mega ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης προανήγγειλε κυρώσεις στους δήμους που δεν θα πετύχουν τους στόχους της εξοικονόμησης ενέργειας και εξήγησε πως «οι φορείς του δημοσίου το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουν, είναι να μπουν και να δηλώσουν στην πλατφόρμα ορισμένα στοιχεία που αφορούν την κατανάλωσή τους και εν συνεχεία να πιάσουμε το στόχο της μείωσης της ηλεκτρικής ενέργειας που έχουμε βάλει».
Το πρόβλημα είναι ευρωπαϊκό και αρκετές χώρες εξετάζουν κίνητρα για να στηρίξουν τους δήμους στην κατεύθυνση της εξοικονόμησης ενέργειας. Η Γερμανία εξετάζει τη θέσπιση κινήτρων για τους πολίτες για εξοικονόμηση φυσικού αερίου, ωθεί την επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και επιδιώκει να προστατεύσει τις δημοτικές επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας που πιέζονται να πληρώσουν υψηλότερες τιμές για το φυσικό αέριο.
Στην Βαλένθια οι τοπικές αρχές εκτιμούν ότι όλοι οι δήμοι πρέπει να σβήσουν το 20% του φωτισμού τους την περίοδο των Χριστουγέννων. Μάλιστα θεωρούν πως οι δήμοι που έχουν κάνει αρκετά βήματα στην εξοικονόμηση ενέργειας δεν μπορούν να τιμωρούνται, σε αντίθεση με άλλους που δεν έχουν κάνει τίποτα.
Σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας η οποία θα κυμαίνεται μεταξύ 20% και 25% σύμφωνα με επίσημους υπολογισμούς, θα πετυχαίνει από σήμερα ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, με παρέμβαση μέσω τηλεματικής στην ένταση του οδοφωτισμού. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το «έξυπνο» σύστημα οδοφωτισμού που έχει εγκατασταθεί στο Δήμο από το 2017, θα προγραμματιστεί να μειώσει την ένταση των λαμπτήρων LED σταδιακά από 20% έως 30% τις μεταμεσονύκτιες ώρες στο πρωτεύον και δευτερεύον δίκτυο εντός του αστικού ιστού, αρμοδιότητας του. Σημειώνουμε πως το δίκτυο οδοφωτισμού με σύγχρονους λαμπτήρες LED αύξησε σύμφωνα με μετρήσεις της φωτεινότητας πριν και μετά την τοποθέτηση του νέου συστήματος, σε διάφορα σημεία της πόλης τη φωτεινότητα κατά ποσοστό που κυμαίνεται από 120% έως 180% με αποτέλεσμα η τελική φωτεινότητα στους δρόμους κατά την περίοδο που θα μειώνεται η ένταση για εξοικονόμηση ενέργειας, να είναι σημαντικά υψηλότερη απ’ ότι ήταν πριν την εγκατάσταση του νέου δικτύου».