Ότι δεν θα αλλάξει κάτι ως προς τα δικαιώματα των καταναλωτών διαβεβαιώνουν πηγές του υπουργείου Ενέργειας, σχολιάζοντας δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών περί άρσης της δυνατότητας που δίνεται σε έναν καταναλωτή να αλλάζει πάροχο. Πληροφορίες όμως θέλουν οι πάροχοι να επιμένουν πως εάν ένας καταναλωτής έχει χρέη να μην μπορεί να μετακινείται σε άλλο πάροχο, χωρίς να τα έχει εξοφλήσει ή να έχει κάνει διακανονισμό των οφειλών.
Το πρόβλημα με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές γιγαντώνεται και αυτό ισχυρίζονται από την πλευρά τους οι προμηθευτές ενέργειας. Αυξάνονται επίσης οι διακανονισμοί των οφειλών από πολίτες που δεν μπορούν να αποπληρώσουν τους λογαριασμούς.
Πηγές πάντως του Υπουργείου Ενέργειας, αναφέρουν πως δεν θα αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά τους καταναλωτές. Από την άλλη πλευρά όμως αναφέρουν πως στόχος είναι να μην «κρασάρει» η αγορά, λόγω της διακύμανσης των τιμών.
Οι ίδιες πηγές πάντως επισημαίνουν πως η προστασία των καταναλωτών θα συνεχιστεί με ιδιαίτερη μέριμνα προς τους ευάλωτους οικονομικά πολίτες. Για αυτό το λόγο υπάρχει τονίζουν και το κονδύλι για τις επανασυνδέσεις ρεύματος.
Υπενθυμίζεται, πως την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη του ΥΠΕΝ με τη συμμετοχή εκπροσώπων της αγοράς και της ΡΑΕ με σκοπό να υπάρξει κάποια λύση ως προς το θέμα, με τις συζητήσεις να συνεχίζονται.
Ενδιαφέρον πάντως στοιχείο παραμένει η εξέλιξη στο θέμα της είσπραξης της φορολογίας από τα υπερέσοδα (Οκτώβριο 2021 έως τον Ιούνιο 2022), των παρόχων ενέργειας. Χθες, δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ που προβλέπει πως θα πρέπει να καταβληθούν μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου του 2023.