Την ώρα που ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Θόδωρος Σκυλακάκης εκφράζει την άποψη ότι τα τιμολόγια ρεύματος από την 1η Ιανουαρίου θα είναι πολύ καλύτερα παρότι τελειώνουν οι οριζόντιες επιδοτήσεις οι καταναλωτές βρίσκονται σε πλήρη σύγχυση για το νέο καθεστώς. Η προώθηση από το ΥΠΕΝ του ειδικού «πράσινου» τιμολογίου από τη μία παράλληλα με τη σύσταση του υπουργού να περιμένουν μέχρι την 1η Ιανουαρίου και μετά να επιλέξουν τιμολόγιο, και από την άλλη ο αγώνας δρόμου που έχουν επιδοθεί οι προμηθευτές ενέργειας προκειμένου να διευρύνουν την πελατειακή τους βάση έχει δημιουργήσει ένα θολό τοπίο. Με τη συζήτηση για τα χρωματιστά τιμολόγια να βρίσκεται στο επίκεντρο και των εορταστικών τραπεζιών και τους καταναλωτές να αγωνιούν για το ποιο τιμολόγιο συμφέρει να επιλέξουν.
Πλέον οι προμηθευτές έχουν επικεντρώσει το ενδιαφέρον και τον μεταξύ τους ανταγωνισμό στο μπλε σταθερό τιμολόγιο -ενώ αρχικά ήταν το κίτρινο το οποίο προωθούσαν ως το πλέον συμφέρον- προβάλλοντας την ασφάλεια που προσφέρει στους καταναλωτές έναντι του ρίσκου των διακυμάνσεων της χονδρικής τιμής. Και αυτό διότι διαπίστωσαν ότι η μάχη μεταξύ κίτρινου και πράσινου τιμολογίου απλώς επιτείνει τη σύγχυση και την καχυποψία των καταναλωτών με κίνδυνο να αφεθούν στην αυτόματη μετάπτωση στο πράσινο τιμολόγιο αποφεύγοντας οποιαδήποτε μετακίνηση μεταξύ προμηθευτών.
Ενημερωτική καμπάνια για τα χρωματιστά τιμολόγια
Σε αυτό το περιβάλλον και προκειμένου να δώσει μια σαφή εικόνα και να άρει τις όποιες ανησυχίες των καταναλωτών για το νέο καθεστώς στη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας από το νέο έτος το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σχεδιάζει ενημερωτική καμπάνια για τα χρωματιστά τιμολόγια. Κεντρικό μήνυμα της καμπάνιας είναι ότι τα τιμολόγια που θα ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου δεν είναι μια νέα κατάσταση αλλά μια τακτοποίηση όσων ήδη ίσχυαν πριν το ξέσπασμα της ενεργειακής κρίσης και την εφαρμογή των οριζόντιων επιδοτήσεων. Θα γίνεται επίσης παρουσίαση του πράσινου τιμολογίου μέσω του οποίου ο καταναλωτής μπορεί εύκολα να συγκρίνει τελικές τιμές. Κεντρικός στόχος της καμπάνιας να εκπαιδευτούν οι καταναλωτές στο νέο καθεστώς και ταυτόχρονα να τους καθησυχάσει αίροντας τη σύγχυση του τελευταίου διαστήματος.
Αλλωστε η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ εκτιμά ότι οι καταναλωτές δεν πρέπει να μείνουν αβοήθητοι εν όψει της μετάβασης και για τον λόγο αυτό έχει θεσμοθετήσει ένα ακόμη τιμολόγιο, το περίφημο πράσινο, πέραν των τριών κατηγοριών που είχε ήδη διαμορφώσει η ΡΑΑΕΥ. Δηλαδή το κίτρινο (κυμαινόμενο), το μπλε (σταθερό) και το πορτοκαλί (δυναμικό), το οποίο στην πραγματικότητα επί του παρόντος δεν υφίσταται για τους οικιακούς καταναλωτές, αφού δεν υπάρχουν έξυπνοι μετρητές.
Η καινοτομία του «πράσινου» τιμολογίου είναι ότι θα έχει μια τελική τιμή ανά KWh στην οποία θα περιλαμβάνονται οι κάθε είδους εκπτώσεις που θα επιλέξουν να κάνουν οι προμηθευτές. Με τον τρόπο αυτό ο κ. Σκυλακάκης επιδιώκει να δοθεί η δυνατότητα σύγκρισης της τελικής τιμής του πράσινου τιμολογίου όλων των προμηθευτών ώστε ο καταναλωτής να μπορεί εύκολα να επιλέξει τον φθηνότερο.