Μυτιληναίος για Ακτιο - Αμβρακία: Ανταπεξήλθαμε σε ένα έργο με εξαιρετικές δυσκολίες

Μυτιληναίος για Ακτιο - Αμβρακία: Ανταπεξήλθαμε σε ένα έργο με εξαιρετικές δυσκολίες
Eurokinissi
Τετάρτη, 31/01/2024 - 17:47

Επίσημα στην κυκλοφορία δόθηκε ο οδικός άξονας «Άκτιο – Αμβρακία», ένα έργο που ολοκλήρωσε με επιτυχία η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, θυγατρική της MYTILINEOS Energy & Metals.

Ο αυτοκινητόδρομος «Άκτιο-Αμβρακία» είναι συνολικού μήκους 49χλμ. Ανήκει στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Α52 και συνδέει απ' ευθείας την Ιόνια Οδό από τον Α.Κ Αμβρακίας με το Αεροδρόμιο του Ακτίου και την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου καθώς και τον οδικό άξονα Βόνιτσας – Λευκάδας.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε για το έργο: «Ο οδικός άξονας Άκτιο - Αμβρακία συνδέει απευθείας την Ιόνια Οδό με το Αεροδρόμιο του Ακτίου, την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, μέσω της οδού Πρέβεζας - Ηγουμενίτσας, και τον κόμβο προς Λευκάδα, παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας. Ο πολίτης θα οδηγεί σε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Θα χρειάζεται, πλέον, περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά για να ταξιδέψει οδικώς από την Αθήνα έως τη Λευκάδα, κερδίζοντας 45 λεπτά κατά τη διαδρομή.

Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο που αναβαθμίζει, πολύ-επίπεδα, το οδικό δίκτυο της χώρας. Γιατί συντομεύει τις αποστάσεις, αυξάνει την οδική ασφάλεια των χρηστών, μειώνει την περιβαλλοντική επιβάρυνση και δίνει αναπτυξιακή ώθηση στην περιοχή προς όφελος των τοπικών.

Με την πολιτική μας δημιουργούμε υποδομές που προωθούν την ισχυρή μεγέθυνση, ενισχύουν τη βιώσιμη ανάπτυξη, αυξάνουν την απασχόληση και τονώνουν την κοινωνική συνοχή. Όλες και όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε την Πατρίδα πιο ισχυρή και την κοινωνία πιο ευημερούσα».

Η εταιρεία ανέλαβε το έργο «Άκτιο – Αμβρακία» το 2020. Με την σημερινή τελευταία τμηματική παράδοση η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ ολοκληρώνει το έργο έγκαιρα και με υψηλές προδιαγραφές ποιότητας. Είχε προηγηθεί η παράδοση του τμήματος της Παράκαμψης Αμφιλοχίας, μήκους 17,4χλμ τον Ιούλιο 2022, 5 μήνες νωρίτερα από την συμβατική υποχρέωση της εταιρείας.

Μιλώντας κατά την τελετή παράδοσης, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της MYTILINEOS, Ευ. Mυτιληναίος, τόνισε: «Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για την παράδοσή του αυτοκινητοδρόμου, γιατί ανταπεξήλθαμε σε ένα τεχνικό έργο με εξαιρετικές δυσκολίες, κυρίως στην γεωμορφολογία του. Δικαιώσαμε έτσι την εμπιστοσύνη της αναθέτουσας αρχής, αλλά και τις επιταγές του πρωθυπουργού, να κατασκευάζονται σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές για τους πολίτες της χώρας μας. Η παράδοση αυτού του έργου πείθει, για άλλη μια φορά, και τους πλέον δύσπιστους για την ικανότητα της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ να παραδίδει έγκαιρα, έντεχνα, αξιόπιστα, και με τον πλέον συνεπή και αποτελεσματικό τρόπο εκτέλεσης έργων, και εντός προϋπολογισμών, τα έργα που της ανατίθενται.»

Το έργο αν και χωροθετείται εντός του νομού Αιτωλοακαρνανίας, ωφελεί σημαντικά την ευρύτερη γεωγραφική ενότητα που περιλαμβάνει τους Νομούς Αιτωλοακαρνανίας – Λευκάδας – Πρέβεζας και Άρτας. Μέσω του Οδικού Άξονα Άκτιο-Αμβρακία επιτυγχάνεται η μείωση της σημερινής απόστασης κατά 13 χλμ., ενώ ο χρόνος ταξιδιού προς τη Λευκάδα και την Πρέβεζα μειώνεται κατά 40 λεπτά, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Παράλληλα, ο νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος είναι πιο ασφαλής για κατοίκους και επισκέπτες. Επιπλέον, oι αστικές περιοχές της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας γίνονται περισσότερο ασφαλείς και πιο ανθρώπινες αφού η κυκλοφορία θα εξυπηρετείται πλέον από τον νέο αυτοκινητόδρομο μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές καυσαερίων, τον θόρυβο και την όχληση.

Ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,50m εκάστη, μία λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,50m και από κεντρική διαχωριστική νησίδα.

Στο έργο έχουν εφαρμοστεί οι πλέον σύγχρονες τεχνικές προδιαγραφές, καινοτόμες αλλά και ειδικές τεχνικές λύσεις. Ενδεικτικά αναφέρονται: η εφαρμογή της μεθόδου δονητικής αντικατάστασης, η χρήση φωτιστικών σωμάτων LED στον οδοφωτισμό του έργου για εξοικονόμηση ενέργειας, η χρήση τροποποιημένης ασφάλτου για τον περιορισμό των μελλοντικών αναγκών συντήρησης και η αντιστήριξη διανοιγμένων πρανών ορυγμάτων.