Το μισό αργό πετρέλαιο της Ρωσίας κατευθύνεται ανατολικά προς την Ασία, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Gazprom Neft, ενώ στις αρχές του τρέχοντος έτους, τα τρία τέταρτα του ρωσικού αργού πήγαιναν στην Ευρώπη.
Βέβαια οι αναλυτές αμφιβάλλουν ότι η ασιατική αγορά μπορεί να απορροφήσει το σύνολο των 4 εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου την ημέρα που έστελνε η Ρωσία στην Ευρώπη.
Το ήμισυ του ρωσικού αργού κατευθύνεται ανατολικά προς την Ασία, σε σύγκριση με το 75% των εξαγωγών πετρελαίου της Ρωσίας που αποστέλλονταν στην Ευρώπη στις αρχές του έτους, δήλωσε την Παρασκευή ο Alexander Dyukov, διευθύνων σύμβουλος της Gazprom Neft.
Στις αρχές του τρέχοντος έτους, τα τρία τέταρτα του ρωσικού αργού πήγαιναν στην Ευρώπη. Τώρα περισσότερο από το 50% του αργού αποστέλλεται στην ασιατική αγορά, δήλωσε ο επικεφαλής του πετρελαϊκού βραχίονα της Gazprom στο Διεθνές Οικονομικό Φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης, όπως μετέδωσε το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Interfax.
«Η παγκόσμια οικονομία και οι καταναλωτές θα πρέπει να πληρώσουν για την πολιτική απόφαση, αλλά όχι η οικονομία ή οι καταναλωτές της Ρωσίας. Ίσως, κάποιο είδος βάρους θα μπορούσε να πέσει σε εμάς», ανέφερε ο Ντιούκοφ.
Η Ρωσία ενισχύει τις εξαγωγές προς την Ινδία και την Κίνα. Εκτιμάται μάλιστα ότι η Ρωσία ξεπέρασε τη Σαουδική Αραβία και έγινε ο δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής αργού πετρελαίου της Ινδίας τον Μάιο. Ο μέσος ημερήσιος ρυθμός των ρωσικών εξαγωγών πετρελαίου προς την Ινδία ανήλθε σε 819.000 βαρέλια τον περασμένο μήνα, έναντι 277.000 βαρελιών ανά ημέρα (bpd) τον Απρίλιο.
Παρόλα αυτά, οι αναλυτές αμφιβάλλουν ότι η ασιατική αγορά μπορεί να απορροφήσει όλα τα 4 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως που έστελνε η Ρωσία στην Ευρώπη πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Η Ρωσία θα μπορούσε να δει μια ποσότητα μεταξύ 2 και 3 εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου ημερησίως από τις εξαγωγές της -ή περίπου το ένα τέταρτο της παραγωγής πετρελαίου της χώρας- να εξαφανίζονται από την παγκόσμια αγορά μέχρι το τέλος του 2022, ανέφερε η Fitch Ratings νωρίτερα αυτό το μήνα.
«Πιστεύουμε ότι η ανακατεύθυνση όλων των ρωσικών ποσοτήτων πετρελαίου και προϊόντων μπορεί να μην είναι δυνατή λόγω των περιορισμών των υποδομών, των αυτοπεριορισμών των αγοραστών και των υλικοτεχνικών επιπλοκών, όπως οι πιθανοί περιορισμοί στην παροχή ασφάλισης για τα φορτία που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο», πρόσθεσε η Fitch.
Με το εμπάργκο της ΕΕ στο ρωσικό θαλάσσιο πετρέλαιο να τίθεται σε ισχύ εντός οκτώ μηνών, η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου ενδέχεται να δυσκολευτεί να καλύψει τη ζήτηση το επόμενο έτος, καθώς οι αυστηρότερες κυρώσεις θα αναγκάσουν τη Ρωσία να κλείσει περισσότερες γεωτρήσεις και αρκετοί παραγωγοί θα προσκρούσουν σε περιορισμούς δυναμικότητας, ανέφερε αυτή την εβδομάδα ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΔΟΕ) στις πρώτες του προβλέψεις για την αγορά πετρελαίου για το 2023.