«Η PJSC Gazpromυποστηρίζειαυτόν τον τομέα μέσω κοινής συνεργασίας με την China National Petroleum Corporation εδώ και αρκετά χρόνια. Εργαζόμαστε σε πολλά έργα για την κατασκευή [υπόγειων εγκαταστάσεων αποθήκευσης αερίου (UGSF)]: με βάση τη δεξαμενή αερίου ShengSheng 2-1 στην επαρχία Heilongjiang, στους υδροφορείς Baijiu στην επαρχία Jiangsu και στα αλατοσπήλαια Chuzhou στην επαρχία Jiangsu», δήλωσε ο Καν σε συνέντευξή του στο περιοδικό Gas Industry.
Οι γεωλογικές συνθήκες του έργου Chuzhou είναι παρόμοιες με εκείνες που υπήρχαν στο Volgograd UGSF που κατασκευάστηκε στη Ρωσία, δήλωσε ο επικεφαλής της Gazprom Geotechnology LLC, Alexei Skvortsov.
«Αναπτύσσεται συνεργασία με τη θυγατρική Langfang του ερευνητικού ινστιτούτου PetroChina για την εξερεύνηση και ανάπτυξη πεδίων πετρελαίου για τη δημιουργία του Chuzhou UGSF σε δύσκολες γεωλογικές συνθήκες παρόμοιες με εκείνες στο Volgograd UGSF ως μέρος του μηχανικού έργου που ανέθεσε η κινεζική πλευρά να κατασκευάσει και να λειτουργήσει η εγκατάσταση αποθήκευσης», ανέφερε ο Σκβόρτσοφ σε άρθρο του.
«Η κινεζική κυβέρνηση γνωρίζει καλά τον ρόλο της UGSF στη διασφάλιση της αξιοπιστίας των προμηθειών φυσικού αερίου και της ενεργειακής ασφάλειας. Η κατανάλωση φυσικού αερίου στη χώρα χαρακτηρίζεται από ακραία εποχιακή ανομοιομορφία. Κατά κανόνα, έως και το 60% των ετήσιων προμηθειών φυσικού αερίου καταναλώνεται στην πέντε μήνες της περιόδου θέρμανσης. Σε τέτοιες συνθήκες, ο ρόλος των UGSF είναι δύσκολο να υπερεκτιμηθεί, κάτι που επιβεβαιώνεται από τη χώρα που έχει ενεργό κυβερνητικό πρόγραμμα για την κατασκευή αποθηκευτικών χώρων», δήλωσε ο Καν.
Η Κίνα σχεδιάζει να κατασκευάσει εγκαταστάσεις αποθήκευσης με χωρητικότητα τουλάχιστον 16% της ετήσιας κατανάλωσης φυσικού αερίου το 2021-2025, πρόσθεσε. «Αυτό είναι επίσης καλό για εμάς, καθώς η ύπαρξη του UGSF στην Κίνα θα καταστήσει δυνατή τη βελτιστοποίηση των συνθηκών λειτουργίας του συστήματος αγωγών εξαγωγής μας», δήλωσε ο Καν.