Σκοπός της Ιταλίας είναι να χρησιμοποιήσει κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο του σχεδίου REPowerEU, για να μετατρέψει τη χώρα σε ενεργειακό κόμβο για την Ευρωπαϊκή Ένωση και να απεξαρτηθεί πλήρως από το ρωσικό φυσικό αέριο, δήλωσε η Ιταλίδα πρωθυπουργός
Με τους διευθύνοντες συμβούλους των ενεργειακών ομίλων Eni, Enel, Snam και Terna, συναντήθηκε στις αρχές της εβδομάδας η Τζόρτζια Μελόνι και αρμόδιοι υπουργοί της κυβέρνησης προκειμένου να τους εκφράσουν την ανάγκη συνεργασίας με την Αφρική για τον ενεργειακό εφοδιασμό.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας διαχείρισης του δικτύου φυσικού αερίου Snam δήλωσε στοReutersτην περασμένη εβδομάδα ότι ο όμιλος θα ζητήσει στήριξη από την ΕΕ για να επενδύσει 2,5 δισ. ευρώ για την ενίσχυση της χωρητικότητας του εγχώριου δικτύου.
Μία ακόμα πρόταση που βρίσκεται υπό επεξεργασία, είναι τα χρήματα που θα προέλθουν από το RePowerEU να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του λεγόμενου διαδρόμου SoutH2, ενός συνδέσμου για τη μεταφορά υδρογόνου που θα παράγεται στη βόρεια Αφρική στη βόρεια Ευρώπη.
Υπενθυμίζεται ότι ιταλική αντιπροσωπεία υπό την Μελόνι, μετέβη στην Αλγερία τον Ιανουάριο όπου και υπέγραψε συμφωνίες, μεταξύ άλλων και για την αύξηση της μεταφοράς ενέργειας στην Ιταλία και για την κατασκευή ενός νέου αγωγού φυσικού αερίου που θα επιτρέπει επίσης και τη μεταφορά υδρογόνου.
Επιπλέον η Μελόνι χώρας έχει ήδη ξεκινήσει συνομιλίες με τις Βρυξέλλες σχετικά με την πρόταση της Ρώμης για χρήση των κονδυλίων της ΕΕ έως τα τέλη Απριλίου, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Το σχέδιο REPowerEU
Με συνολικούς πόρους κοντά στα 300 δισεκατομμύρια ευρώ (321,36 δισεκατομμύρια δολάρια), το σχέδιο REPowerEU αποσκοπεί στον τερματισμό της εξάρτησης της ΕΕ από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα και στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.
Περιλαμβάνει περίπου 225 δισεκατομμύρια ευρώ δανείων που διατίθενται στο πλαίσιο του σχεδίου NextGenerationEU για την αποκατάσταση της πανδημίας που ξεκίνησε το 2021.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε επίσης τη χρηματοδότησή του μέσω επιπρόσθετων επιχορηγήσεων ύψους 20 δισ. ευρώ από την πώληση δικαιωμάτων του συστήματος εμπορίας εκπομπών της ΕΕ (ETS).
Το σύστημα ETS, που ξεκίνησε το 2005, υποχρεώνει τους κατασκευαστές, τις εταιρείες ενέργειας και τις αεροπορικές εταιρείες να αγοράζουν άδειες για την κάλυψη κάθε τόνου διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπουν.
Με τους διευθύνοντες συμβούλους των ενεργειακών ομίλων Eni, Enel, Snam και Terna, συναντήθηκε στις αρχές της εβδομάδας η Τζόρτζια Μελόνι και αρμόδιοι υπουργοί της κυβέρνησης προκειμένου να τους εκφράσουν την ανάγκη συνεργασίας με την Αφρική για τον ενεργειακό εφοδιασμό.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας διαχείρισης του δικτύου φυσικού αερίου Snam δήλωσε στοReutersτην περασμένη εβδομάδα ότι ο όμιλος θα ζητήσει στήριξη από την ΕΕ για να επενδύσει 2,5 δισ. ευρώ για την ενίσχυση της χωρητικότητας του εγχώριου δικτύου.
Μία ακόμα πρόταση που βρίσκεται υπό επεξεργασία, είναι τα χρήματα που θα προέλθουν από το RePowerEU να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του λεγόμενου διαδρόμου SoutH2, ενός συνδέσμου για τη μεταφορά υδρογόνου που θα παράγεται στη βόρεια Αφρική στη βόρεια Ευρώπη.
Υπενθυμίζεται ότι ιταλική αντιπροσωπεία υπό την Μελόνι, μετέβη στην Αλγερία τον Ιανουάριο όπου και υπέγραψε συμφωνίες, μεταξύ άλλων και για την αύξηση της μεταφοράς ενέργειας στην Ιταλία και για την κατασκευή ενός νέου αγωγού φυσικού αερίου που θα επιτρέπει επίσης και τη μεταφορά υδρογόνου.
Επιπλέον η Μελόνι χώρας έχει ήδη ξεκινήσει συνομιλίες με τις Βρυξέλλες σχετικά με την πρόταση της Ρώμης για χρήση των κονδυλίων της ΕΕ έως τα τέλη Απριλίου, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Το σχέδιο REPowerEU
Με συνολικούς πόρους κοντά στα 300 δισεκατομμύρια ευρώ (321,36 δισεκατομμύρια δολάρια), το σχέδιο REPowerEU αποσκοπεί στον τερματισμό της εξάρτησης της ΕΕ από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα και στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Περιλαμβάνει περίπου 225 δισεκατομμύρια ευρώ δανείων που διατίθενται στο πλαίσιο του σχεδίου NextGenerationEU για την αποκατάσταση της πανδημίας που ξεκίνησε το 2021.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε επίσης τη χρηματοδότησή του μέσω επιπρόσθετων επιχορηγήσεων ύψους 20 δισ. ευρώ από την πώληση δικαιωμάτων του συστήματος εμπορίας εκπομπών της ΕΕ (ETS).
Το σύστημα ETS, που ξεκίνησε το 2005, υποχρεώνει τους κατασκευαστές, τις εταιρείες ενέργειας και τις αεροπορικές εταιρείες να αγοράζουν άδειες για την κάλυψη κάθε τόνου διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπουν.