Οι spot αγορές αργού πετρελαίου της Ινδίας από τη Μέση Ανατολή έχουν μειωθεί τους τελευταίους μήνες, καθώς φθηνότερα ρωσικά βαρέλια spot παίρνουν το δρόμο τους προς τον τρίτο μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού πετρελαίου στον κόσμο, σύμφωνα με τον επικεφαλής του μεγαλύτερου ινδικού διυλιστηρίου.
«Οι spot αγορές έχουν μειωθεί επειδή κάπου πρέπει να υπάρχει μια βουτιά για να αντισταθμιστούν όλες οι ρωσικές αγορές», δήλωσε ο Σρικάντ Μαντχάβ Βάιντια, πρόεδρος της Indian Oil Corporation, στο Middle East Oil and Gas Conference στο Ντουμπάι τη Δευτέρα, όπως μεταδίδει το Reuters.
Η Indian Oil, το μεγαλύτερο διυλιστήριο της χώρας με βάση τη δυναμικότητα, είναι δεσμευμένη στις μακροπρόθεσμες συμφωνίες της με τους παραγωγούς της Μέσης Ανατολής, αλλά οι spot αγορές από τη Μέση Ανατολή έχουν μειωθεί εν μέσω του ρωσικού ανταγωνισμού, όπως είπε.
Η αυξανόμενη ινδική κατανάλωση πετρελαίου έχει ανοίξει περισσότερο χώρο για εισαγωγές αργού πετρελαίου, ενώ το πετρέλαιο της Ρωσίας είναι κατάλληλο για τις προδιαγραφές των διυλιστηρίων της Indian Oil, πρόσθεσε ο Vaidya.
Η Ινδία, μαζί με την Κίνα, αποτελεί πλέον κορυφαία αγορά για το ρωσικό αργό πετρέλαιο μετά την επιβολή εμπάργκο και ανώτατων τιμών στις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου από την ΕΕ και την G7.
Κατά τη διάρκεια ενός έτους από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η Ινδία μετατράπηκε από περιθωριακό αγοραστή ρωσικού αργού πετρελαίου στην πιο σημαντική αγορά για το πετρέλαιο της Μόσχας μαζί με την Κίνα. Τα ινδικά διυλιστήρια, μη συμμορφούμενα με το ανώτατο όριο τιμών της G7 και αναζητώντας φθηνές καιροσκοπικές αγορές, άρπαξαν πολλά από τα ρωσικά φορτία των Ουράλς, τα οποία πήγαιναν στη βορειοδυτική Ευρώπη πριν από το εμπάργκο της ΕΕ.
Οι εισαγωγές ρεκόρ φθηνού ρωσικού αργού στην Ινδία έχουν υπονομεύσει το μερίδιο του ΟΠΕΚ στην προμήθεια του τρίτου μεγαλύτερου εισαγωγέα αργού στον κόσμο τόσο πολύ, ώστε το μερίδιο του ΟΠΕΚ σε όλες τις ινδικές εισαγωγές πετρελαίου έχει φτάσει στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τουλάχιστον 22 ετών.
Καθώς οι εισαγωγές ρωσικού αργού από την Ινδία αυξήθηκαν κατακόρυφα το περασμένο έτος, το μερίδιο του ΟΠΕΚ στην προμήθεια πετρελαίου στην Ινδία έπεσε στο 59% κατά το ινδικό οικονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2023, έναντι 72% κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος 2021/2022, σύμφωνα με ανάλυση του Reuters με στοιχεία από πηγές της βιομηχανίας.