Τη σύναψη των συμφωνιών ανακοίνωσε η βολιβιανή δημόσια επιχείρηση Yacimientos de Litio Bolivianos (YLB) χθες Πέμπτη και σύμφωνα με το Αθηναικό Πρακοτρείο Ειδήσεων, που μετέδωσε την είδηση, σκοπός είναι να παράγονται τουλάχιστον 45.000 τόνοι λιθίου τον χρόνο στην Ποτοσί.
Η ραγδαία αυξανόμενη παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων δημιουργεί ολοένα μεγαλύτερη ζήτηση για μπαταρίες, που με τη σειρά της πυροδοτεί παγκόσμια κούρσα την εξασφάλιση αποθεμάτων λιθίου, απολύτως απαραίτητου συστατικού τους. Κινεζικές εταιρείες έχουν ήδη επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια για να εξασφαλίσουν αποθέματα στη Λατινική Αμερική και στην Αφρική. Ως το 2025, ειδικοί προβλέπουν πως η Κίνα ενδέχεται να ελέγχει το ένα τρίτο της παγκόσμιας προσφοράς.
«Αυτές οι δύο συμφωνίες θα μας επιτρέψουν να επιταχύνουμε τη διαδικασία εκβιομηχάνισης μαζί με δυο πολύ μεγάλες διεθνείς εταιρείες», ανέφερε ο πρόεδρος της YLB, ο Κάρλος Ράμος.
Η γερμανική εταιρεία ACI Systems ήθελε επίσης να εξορύξει λίθιο από το μεγαλύτερο επιβεβαιωμένο απόθεμα στον κόσμο, το Σαλάρ δε Ουγιούνι, και είχε υπογράψει συμφωνία συνεργασίας με τη YLB.
Όμως ο Έβο Μοράλες, πρόεδρος την εποχή, ακύρωσε τη συμφωνία εξαιτίας διαδηλώσεων στην Ποτοσί το 2018, λίγο καιρό προτού εξαναγκαστεί -έπειτα από εξέγερση οπαδών της δεξιάς εναντίον του, πιεζόμενος ασφυκτικά από τον στρατό και την αστυνομία- να παραιτηθεί.