Το 2021, η Γερμανία εισήγαγε μια τιμή άνθρακα ύψους 25 ευρώ ανά τόνο, στο πλαίσιο των φιλοδοξιών της για καθαρή μηδενική κατανάλωση. Η τιμή αυξήθηκε στα 30 ευρώ ανά τόνο από τον Ιανουάριο του 2022 και αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια.
Όμως, τον Σεπτέμβριο του 2022, η γερμανική κυβέρνηση πάγωσε την αύξηση της τιμής του άνθρακα για ένα έτος ως μέρος ενός πακέτου ανακούφισης για να βοηθήσει τα νοικοκυριά και τη βιομηχανία στην ενεργειακή κρίση μετά τη διακοπή όλων των παραδόσεων φυσικού αερίου από τη Ρωσία στη Γερμανία. Η τιμή του διοξειδίου του άνθρακα επρόκειτο να αυξηθεί στα 35 ευρώ ανά τόνο για το 2023, αλλά η αύξηση αυτή καταργήθηκε.
Τώρα η κυβέρνηση συνασπισμού των Σοσιαλδημοκρατών, των Ελεύθερων Δημοκρατών και των Πρασίνων συζητά το ύψος της επόμενης αύξησης.
Σύμφωνα με πηγές του Bloomberg που γνωρίζουν τις σκέψεις του υπουργού Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ, ο υπουργός επιδιώκει να περιορίσει την αύξηση στα 40 ευρώ ανά τόνο, που θα είναι 0,03 ευρώ ανά λίτρο βενζίνης ή ντίζελ περισσότερο. Ο Λίντνερ, ως υπουργός Οικονομικών, επιδιώκει να περιορίσει τις πιθανές επιπτώσεις στον πληθωρισμό στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.
Όμως ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ, εξέχον μέλος των Πρασίνων, δέχεται πιέσεις από το κόμμα του και την κοινοβουλευτική του ομάδα να επιδιώξει υψηλότερη αύξηση των τιμών του διοξειδίου του άνθρακα, στα 45 ευρώ για το 2024, όπως είχε προγραμματιστεί πριν από την ενεργειακή κρίση και την αναστολή της αύξησης της τιμής του διοξειδίου του άνθρακα για ένα έτος.
Επί του παρόντος, οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη μεταξύ των υπουργείων Οικονομικών και Οικονομίας, ανέφεραν πηγές του Bloomberg. Οι αντίστοιχοι υπουργοί αναμένεται να καταλήξουν σε συμφωνία για την αύξηση της τιμής του άνθρακα πριν από το τέλος Αυγούστου, σύμφωνα με τις πηγές.