Η αποκάλυψη αιφνιδίασε πολλούς, αλλά οι αναλυτές προειδοποιούν ότι αυτό μπορεί να μην σημαίνει πραγματικά ισχυρή ζήτηση για αυτά τα βασικά υλικά. Ούτε υποδηλώνει ότι υπήρξε κάποια αντιστροφή του αποπληθωρισμού της οικονομίας της Κίνας.
Οι ειδικοί συνεχίζουν να προειδοποιούν κατά της υιοθέτησης μιας τέτοιας άποψης, καθώς πρόσφατες έρευνες αποκάλυψαν σύνθετα στοιχεία που επηρεάζουν αυτούς τους υψηλούς αριθμούς εισαγωγών. Αυτό έριξε μια σκιά αμφιβολιών για την ευρωστία και τη βιωσιμότητα της οικονομικής ανάκαμψης της Κίνας. Τελικά, οι εισαγωγές και η συνολική ζήτηση δεν είναι το ίδιο πράγμα όπως σημειώνει η «Metal Miner»
Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας αυξήθηκαν κατά 11% το 2023, από 11,28 εκατομμύρια βαρέλια ανά ημέρα (BPD) το προηγούμενο έτος. Αυτό ξεπέρασε επίσης το προηγούμενο ρεκόρ των 10,81 εκατομμυρίωνBPD, το οποίο πέτυχε η χώρα το 2020. Ωστόσο, ο αριθμός αυτός ήταν στην πραγματικότητα χαμηλότερος από την πρόβλεψη του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, ο οποίος προέβλεπε αύξηση κατά 1,8 εκατομμύριαBPD.
Στην πραγματικότητα, φαίνεται ότι η Κίνα βάζει περισσότερο αργό πετρέλαιο στα αποθέματά της. Οι εκτιμήσεις λένε ότι η χώρα πρόσθεσε περίπου 670.000 βαρέλια ημερησίως στις αποθήκες τους πρώτους 11 μήνες του έτους, πιθανότατα τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και λόγω ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια.
Οι εισαγωγές άνθρακα αυξήθηκαν επίσης το 2023, καθώς αυξήθηκαν κατά 61,8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και έφτασαν τους 474,42 εκατομμύρια τόνους. Τέλος, το σιδηρομετάλλευμα αναδείχθηκε ως απροσδόκητη εξέχουσα θέση στις εισαγωγές εμπορευμάτων της Κίνας το 2023, με τις αφίξεις να αυξάνονται κατά 6,6% σε σύγκριση με το 2022. Αυτό κορυφώθηκε σε ένα σύνολο ρεκόρ 1,18 δισεκατομμυρίων τόνων, κάτι που δύσκολα θα περίμενε κανείς εν μέσω αποπληθωρισμού της οικονομίας της Κίνας.
Μια ανάλυση τουReuters ανέφερε ότι η ανάγκη της Κίνας να παράγει περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια σήμαινε μια εντατικοποίηση των εισαγωγών θερμικού άνθρακα. Ωστόσο, αυτό μπορεί να μην διαρκέσει για πολύ. Επιπλέον, οι μελέτες δείχνουν ότι η ισχύς του άνθρακα αυξήθηκε κυρίως επειδή η υδροηλεκτρική ενέργεια δεν έδωσε την αναμενόμενη παραγωγή το 2023, πέφτοντας κατά 7,1% σε λιγότερο από ένα χρόνο.
Επιπλέον, η τιμή του άνθρακα που μεταφέρεται με πλοία μειώθηκε σημαντικά πέρυσι. Αυτό τον κατέστησε καλύτερη συμφωνία από τον άνθρακα που προέρχεται από το εσωτερικό της Κίνας, τον οποίο η χώρα δεν μπορούσε να παράγει αρκετά γρήγορα για να καλύψει τις ενεργειακές της ανάγκες.
Εν τω μεταξύ, η Κίνα σχεδιάζει να παράγει περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από πιο πράσινες, ανανεώσιμες πηγές όπως η ηλιακή ενέργεια το 2024. Ως αποτέλεσμα, η ζήτησή της για άνθρακα μπορεί να μειωθεί δραματικά.
Ορισμένες αναφορές δείχνουν ότι οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος αυξήθηκαν παρόλο που υπήρχαν ευρέως γνωστά προβλήματα στην κινεζική αγορά κατοικίας. Επιπλέον, αυτό συνέβη την ίδια στιγμή που η οικονομία αναπτύχθηκε μόνο κατά 5,4%. Παρόλα αυτά, οι αναλυτές αναμένουν ότι η παραγωγή χάλυβα στην Κίνα θα φθάσει σε νέα υψηλά επίπεδα το 2023, χάρη στις ισχυρές επιδόσεις τομέων όπως η κατασκευή αυτοκινήτων, τα οικοδομικά έργα και οι εξαγωγές προϊόντων χάλυβα.
Παρόλα αυτά, είναι αβέβαιο αν η Κίνα θα συνεχίσει να παράγει χάλυβα σε αυτά τα υψηλά επίπεδα το 2024. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι η οικονομία θα αναπτυχθεί πιθανώς αρκετά ώστε να χρειαστεί περισσότερο χάλυβα, αλλά όχι τόσο πολύ ώστε η παραγωγή χάλυβα να αυξηθεί δραματικά. Τούτου λεχθέντος, ακόμη και μια μικρή ανάπτυξη θα μπορούσε να σημαίνει περισσότερες εισαγωγές, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να σημειώσουν νέο ρεκόρ.
Υπάρχει επίσης συζήτηση ότι η Κίνα μπορεί να χρησιμοποιήσει περισσότερο σιδηρομετάλλευμα χαμηλότερης ποιότητας φέτος. Από τότε που η πανδημίαCOVID-19 κατέστρεψε την οικονομία της Κίνας, οι χαλυβουργίες έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν και αγοράζουν σιδηρομετάλλευμα. Οι αναλυτές λένε ότι καθώς η Κίνα προσπαθεί να ανακάμψει την οικονομία της, αυτές οι αλλαγές στο σιδηρομετάλλευμα θα συνεχιστούν πιθανότατα.
Εν τω μεταξύ, οι παραγωγοί χάλυβα στην Κίνα θα διατηρήσουν πιθανότατα τα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος σε χαμηλά επίπεδα για να διαχειριστούν την αβεβαιότητα στην αγορά. Πράγματι, τα περισσότερα εργοστάσια συνεχίζουν να αγοράζουν μικρές ποσότητες σιδηρομεταλλεύματος από τις τοπικές αγορές της Κίνας αντί να φέρνουν μεγάλα φορτία από μακριά.
Ανεξάρτητα από τους όποιους ισχυρισμούς περί αποπληθωρισμού της οικονομίας της Κίνας, η εταιρεία εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματοςRio Tinto προέβλεψε ότι η παραγωγή του χαμηλότερης ποιότητας μεταλλεύματός της θα είναι στην πραγματικότητα υψηλότερη φέτος. Εν τω μεταξύ, η Κίνα μπορεί επίσης να εισάγει χαμηλής ποιότητας μετάλλευμα από την Ινδία, ιδίως από επαρχίες όπως η Γκόα.