Ο Satrústegui σημειώνει πως ακόμα δεν υπάρχουν οι υποδομές για αρκετά σημεία φόρτισης, κάτι που δεν συμβαίνει μόνο στη Μαδρίτη όπου ζει και εργάζεται, αλλά και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. “Είναι απαραίτητη μια πραγματική δέσμευση από τις εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας γιατί απέχουμε πολύ από την επίτευξη των στόχων που έχει θέσει η κυβέρνηση για τα δημόσια σημεία γρήγορης φόρτισης”. Σύμφωνα με το βαρόμετρο ηλεκτροκίνησης της Anfac, της ένωσης κατασκευαστών, στην Ισπανία δεν υπάρχουν ούτε 15.000 δημόσια σημεία φόρτισης και το 80% από αυτά έχουν ισχύ 22 kW ή λιγότερο.
Σε κάθε περίπτωση, όπως αναγνωρίζει και ο διευθύνων σύμβουλος της Hyundai απαιτούνται υψηλές επενδύσεις, αλλά και χρόνος, ώστε αυτές οι επενδύσεις να φέρουν κέρδη στις εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας που θα πάρουν το ρίσκο. “Αλλά είναι το ίδιο πρόβλημα που είχαν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων όταν ανέπτυξαν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα χρειαστεί χρόνος για την απόσβεση αυτής της τεχνολογίας”.
Μόνο στην Ισπανία η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα έχει σημειώσει άνοδο 60%, ενώ εκτιμάται πως αυτή η άνοδος θα μπορούσε να ήταν ακόμα και 100%, όμως δεν υπάρχει η αντίστοιχη διαθεσιμότητα.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην Ισπανία είναι έντονο το ενδιαφέρον της γρήγορης μετάβασης προς την καθαρή ηλεκτρική ενέργεια σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας. Έτσι παρουσιάζεται και το τεράστιο ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όπως επιβεβαιώνει ο José Manuel Revuelta, Γενικός Διευθυντής Υποδομών και Δικτύων του ισπανικού ενεργειακού ομίλου Endesa, αυτή η μεγαλύτερη ζήτηση για παροχή ηλεκτρικής ενέργειας καθιστά πτυχές όπως η ποιότητα και η αξιοπιστία όλο και πιο σημαντικές. Σύμφωνα με τον Revuelta “αναμφίβολα θα υπάρξει αύξηση της ζήτησης που σχετίζεται με την ηλεκτροκίνηση”.
Είναι κοινώς αποδεκτό πως το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πρόκειται να επικρατήσει στο μέλλον,κυρίως λόγω του μειωμένου κόστους καυσίμων και της ευκολίας στην οδήγηση. Όμως η ενεργειακή κρίση που δεν φαίνεται να τερματίζεται ούτε τον ερχόμενο χειμώνα, επιταχύνει τις εξελίξεις στην αγορά, με αποτέλεσμα σε πολλές χώρες να έχει παρατηρηθεί αυξημένη ζήτηση. Στο σύνολό τους οι μεγάλες εταιρείες αυτοκινήτων έχουν ανακοινώσει σχέδια παραγωγής για την επόμενη δεκαετία, ενώ πολλές από αυτές προβλέπεται να είναι ουδέτερες από άνθρακα από τη δεκαετία του 2030 και μετά.