«Απόφαση της πολιτείας είναι η υποστήριξη των πολιτών για την ενίσχυση της εκτεταμένης χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας εγκαινιάζοντας, χθες, της έκθεσης «ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ – ELECTROMOBILITY 2023» που θα διαρκέσει μέχρι την 1η Οκτωβρίου.
Όπως γνωστοποίησε ο υπουργός, ήδη αιτήθηκαν 2.629 πολίτες για υπαγωγή στο Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο έχει πλέον την ευθύνη προώθησης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Ως τώρα έχουν υποβληθεί 19.000 αιτήσεις για το β’ κύκλο και έχουν εγκριθεί 11.175 από αυτές. Εκτιμάται ότι ως το τέλος Οκτωβρίου θα εξεταστούν άλλες 5.000 αιτήσεις.
Κίνητρα χορηγούνται και για τα επαγγελματικά οχήματα, για τα φορτηγά και την ανανέωση των εταιρικών στόλων, ενώ με το ειδικό πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί», χρηματοδοτείται η αντικατάσταση παλαιών ρυπογόνων ταξί με αμιγώς ηλεκτρικά. Επιπλέον, οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας, ταξινόμησης και φόρου πολυτελείας, ενώ μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στον Δακτύλιο της Αθήνας, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και να σταθμεύουν δωρεάν με ειδικό σήμα.
Ακόμη, σημείωσε ότι το 2019 υπήρχαν 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα. Σήμερα, ο αριθμός τους υπερβαίνει τις 3.600. Το ποσοστό των ταξινομήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, από 0,4% το 2019, κυμαίνεται πλέον στο 10%. Στόχος είναι να δημιουργηθούν 11.000 σημεία φόρτισης μέχρι το 2026 και 25.000 μέχρι το 2030.
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε, επιπλέον, ότι η κυκλοφορία των νέων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων από τους συγκοινωνιακούς φορείς της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα αποτελέσει το καλύτερο παράδειγμα ποιοτικών μετακινήσεων, μέσω της ηλεκτροκίνησης, στις αστικές – και όχι μόνο – μετακινήσεις.
Ο ίδιος τόνισε: «Επιδίωξη μας είναι η αύξηση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, ως μοχλός βιώσιμης ανάπτυξης. Με τη χορήγηση κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, τη δημιουργία υποδομών και υπηρεσιών για την υποστήριξη της κυκλοφορίας του ηλεκτροκίνητου οχήματος, καθώς και τη μέριμνα για τη συντήρησή του, δημιουργούμε ένα συνεκτικό πλέγμα δράσεων, με στόχο την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας».
Ο υπουργός ανέφερε ότι οι ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες για την προώθηση της καινοτομίας και την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, μέσω της ηλεκτροκίνησης, βρίσκουν την Ελλάδα απόλυτα ταυτισμένη όσον αφορά την χάραξη των πολιτικών της.
«Στην αγορά της ηλεκτροκίνησης είναι γεγονός ότι το κόστος για τον πολίτη είναι ακόμα υψηλό. Επίσης, το πεδίο των τεχνολογικών δυνατοτήτων που πρέπει να διερευνηθεί, είναι ακόμα ευρύτατο, με κύριο ζητούμενο τη σημαντική αύξηση της αυτονομίας των οχημάτων. Επιπλέον, παρεμβάσεις χρειάζονται για τον καθορισμό του θεσμικού πλαισίου, ενώ περαιτέρω υποδομές θα απαιτηθούν για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.
Ωστόσο, απόφαση της πολιτείας είναι η υποστήριξη των πολιτών για την ενίσχυση της εκτεταμένης χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Με την ηλεκτροκίνηση σηματοδοτείται η μετάβαση σε μια εποχή όπου η περιβαλλοντική προστασία και η κλιματική ουδετερότητα αποτελούν το κυρίαρχο κριτήριο για τις υποδομές των μεταφορικών υπηρεσιών, αλλά κυρίως για τη βελτίωση της ζωής στις πόλεις, για τη βελτίωση της καθημερινότητας όλων των πολιτών» κατέληξε ο υπουργός