Η Ευρώπη και η Κίνα κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν πολύ λίγα ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους σε μεγάλες αγορές όπως η Ρωσία, η Νότια Αμερική και η Αφρική, σύμφωνα με μελέτη που διεξήχθη από το Munich Mobility Show.
Η Ευρώπη πούλησε περισσότερα καινούργια ηλεκτροκίνητα οχήματα από την Κίνα για πρώτη φορά το 2020 και ανάμεσά τους οι δύο αγορές φιλοξενούν πάνω από το 70% των 9,9 εκατομμυρίων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που έχουν πωληθεί μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τη μελέτη.
Μάλιστα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδόν τριπλασιάστηκαν σε πάνω από 1 εκατομμύριο οχήματα πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 10% των συνολικών πωλήσεων.
Το Munich Mobility Show - το οποίο πρόκειται να πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους - εξέτασε δεδομένα ταξινόμησης οχημάτων από διάφορες πηγές και διαπίστωσε ότι έως το 2020, η Κίνα είχε 4,2 ηλεκτρικά οχήματα στο δρόμο, η Ευρώπη είχε 3,2 εκατομμύρια και οι Ηνωμένες Πολιτείες είχαν 1,7 εκατομμύρια.
Σημειώνεται ότι οι νέες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν σε όλες τις μεγάλες αγορές το 2020 παρά την πανδημία κορωνοϊού, εκτός από την αγορά των ΗΠΑ όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 6%.
Ενώ το 80% των ηλεκτροκίνητων οχημάτων που έχουν πωληθεί μέχρι τώρα στην Κίνα και το 79 % αυτών που πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες ήταν ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία, μόνο το 54% αυτών που πωλήθηκαν στην Ευρώπη - συμπεριλαμβανομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των χωρών της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών και του Ηνωμένου Βασιλείου - ήταν ηλεκτρικά με μπαταρία, καθώς η ήπειρος εξακολουθεί να εξαρτάται αρκετά από τις πωλήσεις υβριδίων plug-in.
Όμως τα plug-in υβρίδια αντιμετωπίζουν ένα αβέβαιο μέλλον στην ΕΕ, καθώς οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής εξετάζουν κανονισμούς που θα μπορούσαν να τους κάνουν μη οικονομικούς για την παραγωγή αυτοκινήτων.
Η μελέτη του Munich Mobility Show έδειξε επίσης τεράστιες διαφορές στην ιδιοκτησία ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Νορβηγία, με πληθυσμό 5 εκατομμυρίων και ισχυρή υποστήριξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αποτελεί μία μεγάλη επιτυχία, με συνολικά 433.609 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν πωληθεί μέχρι στιγμής και νέες πωλήσεις άνω των 105.000 το 2020.
Από την άλλη, η Ρωσία, με πληθυσμό περίπου 145 εκατομμύρια, πούλησε μόνο 1.760 ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2020. Οι αθροιστικές εγγραφές ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2020 στη Νότια Αμερική, μια ήπειρο με πληθυσμό άνω των 420 εκατομμυρίων, ήταν κάτω των 18.000.
Πηγή: Reuters