Μεταξύ των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, η Volkswagen και η Volvo κάνουν αρκετά βήματα για να ηλεκτροδοτήσουν τις σειρές οχημάτων τους στην Ευρώπη,ενώ παράλληλα η ΕΕ πρέπει να θέσει αυστηρότερα όρια εκπομπών CO2, για την επίτεξη των στόχων της Πράσινης Συμφωνίας, σύμφωνα με τις προβλέψεις της IHS Markit.
Πιο συγεκκριμένα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας και υβριδικών plug-in σχεδόν τριπλασιάστηκαν πέρυσι, ενώ ενισχύθηκαν από αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών και κρατικές επιδοτήσεις.
Αυτό το καλοκαίρι, η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να ανακοινώσει πιο φιλόδοξους στόχους CO2. Μέχρι το 2030, οι μέσες εκπομπές CO2 των νέων αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι 50% χαμηλότερες από τα επίπεδα του 2021, έναντι του υφιστάμενου στόχου του 37,5%.
Η Volkswagen στοχεύει το 55% των πωλήσεών της στην Ευρώπη μέχρι το 2030 να είναι BEV, ενώ η Volvo, αναφέρει ότι η σειρά της θα είναι πλήρως ηλεκτρική μέχρι τότε.
Με βάση τις προβλέψεις για την παραγωγή αυτοκινήτων της IHS Markit, σύμφωνα με τη μελέτη της ευρωπαϊκής ομάδας εκστρατειών Μεταφορές και Περιβάλλον (T&E), η Volkswagen και η Volvo έχουν «επιθετικές και αξιόπιστες στρατηγικές» για τη μετάβαση από αυτοκίνητα ορυκτών καυσίμων σε ηλεκτρικά οχήματα.
Επιπλέον, η Ford Motor Co έχει θέσει φιλόδοξους στόχους, όμως δεν έχει ισχυρό σχέδιο για να φτάσει έως εκεί, δήλωσε η T&E. Σημειώνεται όμως, ότι η Ford σχεδιάζει μια ολοκληρωμένη σειρά ηλεκτρικών οχημάτων για την Ευρώπη έως το 2030.
Στις χαμηλότερες θέσεις, σύμφωνα με την T&E, καταάσσονται οι BMW, Jaguar Land Rover (JLR), Daimler AG και Toyota λόγω των χαμηλότερων πωλήσεων σε BEV, ενώ δεν παρουσιάζουν φιλόδοξους στόχους για την σταδιακή κατάργηση του άνθρακα. Μάλιστα, στην περίπτωση των BMW, Daimler και Toyota έχουν αρκετ.η εξάρτιση από τα υβριδικά.
Η JLR ανέφερε ότι η πολυτελής μάρκα Jaguar θα είναι ηλεκτρική έως το 2025, αλλά ήταν λιγότερο συγκεκριμένη σχετικά με την ηλεκτροδότηση της μάρκας Land Rover υψηλότερου όγκου, ενώ η BMW και η Daimler διστάζουν να ορίσουν προθεσμίες για τη σταδιακή κατάργηση αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων.
Η T&E ανέφερε ότι ακόμη και αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιτύχουν τους στόχους τους, το 2030 οι πωλήσεις BEV θα μπορούσαν να είναι 10 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερες από εκείνες που απαιτούνται για την επίτευξη της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ - η οποία στοχεύει στις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050.
Πηγή: Reuters