Στη συμβολή του Πράσινου Ταμείου στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και την εξέλιξη των σχετικών προγραμμάτων που «τρέχει» ο οργανισμός αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Πράσινου Ταμείου, Στάθης Σταθόπουλος, μιλώντας την Πέμπτη το μεσημέρι στο 5ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης που διοργανώνεται από την HAEE και το Insider.gr.
Αναφερόμενος στα ΣΦΗΟ, ο κ. Σταθόπουλος σημείωσε ότι σε συνεργασία με την ΚΕΔΕ και το ΥΠΕΝ κατέστη εφικτό να εκτελεστεί μέσα σε 20 ημέρες και χωρίς παράταση η σχετική πρόσκληση με αποτέλεσμα 328 από τους 332 δήμους, δηλαδή το 99% να έχει εξασφαλίσει τους χρηματικούς πόρους να εκπονήσει τα ΣΦΗΟ. Αυτά αφορούν σε 10.290 διαφορετικά σημεία φόρτισης σε 246 δήμους και άλλα 1820 σε 82 μικρότερους δήμους.
Αναφερόμενος στις δράσεις για το περιβαλλοντικό ισοζύγιο (η πρόσκληση δημοσιεύθηκε τον Ιούλιο του 2021), στις οποίες εμπίπτουν και οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ο κ. Σταθόπουλος σημείωσε ότι κατά τους τελευταίους 26 μήνες, το Πράσινο Ταμείο έχει βγάλει τις περισσότερες προσκλήσεις στην ιστορία του. Στις τρέχουσες προσκλήσεις οι δήμοι που εκπόνησαν επιτυχώς και έγκαιρα τα ΣΦΗΟ έχουν ήδη εξοφληθεί (21 δήμοι) και αν συνεχιστεί αυτός ο ρυθμός η συντριπτική πλειοψηφία τους θα έχει προλάβει να έχει εκπονήσει τα σχέδια εγκαίρως (η πρόσκληση είναι ανοιχτή μέχρι τις 31 Μαρτίου 2021 αλλά μπορεί να υπάρξει και παράταση λίγων εβδομάδων αν καταστεί αναγκαίο).
Ωστόσο, για τα 12.100 σημεία φόρτισης συνολικά, θα πρέπει να ξεκαθαριστεί ποιος θα είναι ο φορέας υλοποίησης για την προμήθεια υλικού. Αναφορικά με το θέμα ο κ. Σταθόπουλος σημείωσε ότι «δεν θεωρώ ότι υπάρχει λόγος να αποκλειστεί η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα, προφανώς θα υπάρξουν δήμοι που μπορούν από μόνοι τους να το κάνουν, ωστόσο δεν πρέπει να αποκλειστούν δήμοι που δεν έχουν τα μέσα να το υλοποιήσουν».
Αναλύοντας περαιτέρω, ο πρόεδρος του οργανισμού αναφέρθηκε και στα ΣΒΑΚ υπογραμμίζοντας ότι: «δώσαμε ζωή και σε ένα πρόγραμμα που ξεκίνησε από το Δεκέμβριο του 2016, αυτή τη στιγμή 96 δήμοι έχουν εξοφληθεί και αυτό σημαίνει ότι η ηλεκτροκίνηση ήρθε να πατήσει πάνω στα σχέδια που προηγήθηκαν, με δαπάνες του Πράσινου Ταμείου, κάτι που ανοίγει το δρόμο για περαιτέρω ανακοινώσεις στο β’ τετράμηνο του 2022 για τα σχέδια αστικής προσβασιμότητας για να δείξουμε μια έμπρακτη ευαισθησία για συμπολίτες που έχουν κινητικά προβλήματα».