Ο κ.Jan Dieleman, Πρόεδρος,CargillOceanTransportation,CargillInternationalSA,τόνισε στην τοποθέτησή του ότι ο στόχος για την μείωση των ρύπων είναι μία διαδικασία με αρκετές προκλήσεις. Το δίδαγμα είναι ότι υπάρχουν παράγοντες που μπορεί ο κλάδος να επηρεάσει και άλλους-όπως φυσικά φαινόμενα και γεωπολιτικές εξελίξεις -που δεν μπορεί. Συνεπώς πρέπει να εστιαστεί το ενδιαφέρον στους παράγοντες που μπορεί κανείς να επηρεάσει. «Για να πιάσουμε τον στόχο των μηδενικών ρύπων, δεν είναι θέμα διάθεσης, αλλά διαθέσιμων εργαλείων. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρξει μία μετακίνηση στόχων της εταιρείας που απαιτούν επένδυση χρημάτων αλλά και ένα θεσμικό πλαίσιο που να στηρίζει αυτή την μετακίνηση», είπε χαρακτηριστικά. Ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί αν υπάρχει διαφάνεια στις διαδικασίες, μία τυποποίηση των διαδικασιών που να βοηθά. 'Οι ναυτιλιακές εταιρείες είναι εμπορικές εταιρείες, που αναζητούν την πιο παραγωγική συνταγή για την επίτευξή μείωσης ρύπων».
Ο κ.Φιλιππος Φίλης, Πρόεδρος και Διευθύνων ΣύμβουλοςLemissolerNavigationCoLtd,σημείωσε ότι η μετάβαση σε πιο «πράσινη ναυτιλία» είναι πολυδάπανη. Οι περισσότερες εταιρείες είναι μικρομεσαίες και έχουν ανάγκη από την καθοδήγηση από ένα σωστά οργανωμένο θεσμικό πλαίσιο, που θα διευκολύνει τους πλοιοκτήτες. Πώς μπορούν να διευκολυνθούν οι πλοιοκτήτες; Πείθοντας τις κυβερνήσεις ότι πρέπει να αναλάβουν μέρους του κόστους οι διαχειριστές πλοίων. Τέλος, συμπλήρωσε ότι αυτό που αποτελεί κλειδί για την επιτυχία είναι η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων πλευρών».
Ο κ. Δημήτριος Φαφαλιός, Γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Πρόεδρος Fafalios Shipping καιΠρόεδρος INTERCARGO από την πλευρά του τόνισε πως «η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα είναι δεσμευμένη στο στόχο της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας, υποστηρίζοντας παγκόσμιους κανόνες που βασίζονται σε βιώσιμες και κατάλληλες για το σκοπό λύσεις και υιοθετούνται στον ΙΜΟ. Απαιτούνται παγκόσμιες ρυθμίσεις για να αποφεύγεται η στρέβλωση του ανταγωνισμού. Η ναυτιλιακή βιομηχανία θα υιοθετήσει πλήρως τις νέες διαθέσιμες τεχνολογίες, ενώ πρέπει επίσης να υπάρχει ισορροπία μεταξύ αποδοτικότητας και απανθρακοποίησης.
Είναι ζωτικής σημασίας να αποκατασταθεί η ασφάλεια ως η κατευθυντήρια αρχή για όλους τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες, τα οποία δεν είναι ακόμα διαθέσιμα, θα πρέπει να είναι ασφαλή, κατάλληλα για τη ναυτιλία και διαθέσιμα παγκοσμίως σε επαρκείς ποσότητες. Και αυτά τα νέα εργαλεία πρέπει να παρασχεθούν από άλλα εμπλεκόμενα μέρη εκτός ναυτιλίας. Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι δυνατό να υπάρξει προστασία του περιβάλλοντος χωρίς προστασία της ασφάλειας στη θάλασσα, χωρίς ασφάλεια των πληρωμάτων, ασφάλεια των πλοίων, ασφάλεια των καυσίμων».