Κατά τη συνέλευση έγινε αναφορά στο πλαίσιο ενισχύσεων για την μετάβαση των εταιρειών στο e - mobility μέσα από το σχετικό πρόγραμμα, που υποστηρίζει την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης, καθώς και του προγράμματος για την ενίσχυση απόκτησης ηλεκτρικών οχημάτων. Επίσης μέσα από το πρόγραμμα “πράσινη μετάβαση” για τις ΜμΕ προβλέπεται και ένα ισχυρό πακέτο στήριξης, που όμως για πολλές εταιρείες λόγω του κανονισμού De Minimis (όρια για ποσά κοινοτικών επιδοτήσεων) και της υπαγωγής τους σε πολλές κοινοτικές δράσεις, δεν οδηγεί σε άνοιγμα της στρόφιγγας των επιδοτήσεων.
Σημειώνεται ότι ήδη έχει μπει στις ράγες το πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού» μέσω του οποίου θα επιδοτηθεί μέχρι και 70% η εγκατάσταση 8.000 σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και ειδικότερα από του ΠΔΕ του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με συνολικό προϋπολογισμό τα 79,8 εκατ. ευρώ, ο οποίος κατανέμεται ως εξής:
•Σχέδια φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων: 29,9 εκατ. ευρώ
•Λοιποί δημοσίως προσβάσιμοι χώροι: 49,8 εκατ. ευρώ
Μέσω του προγράμματος θα επιδοτηθούν έως και σε ποσοστό 70% ιδιωτικοί φορείς μεταξύ των οποίων πρατήρια καυσίμων, σούπερ μάρκετ ή εμπορικά κέντρα ώστε να εγκαταστήσουν σημεία ταχείας και υπερταχείας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Με την επέκταση του δικτύου φόρτισης αναμένεται να αρθεί το σημαντικότερο εμπόδιο διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, η οποία μέχρι το 2019 διέθετε μόλις 100 δημόσια προσβάσιμους φορτιστές.
Σημειώνεται ότι από μελέτη που είχε εκπονηθεί για λογαριασμό του ΥΠΕΝ είχε υπολογιστεί ότι, θα απαιτηθούν περισσότερα από 13.000 δημόσια σημεία φόρτισης έως το 2025 και συνολικά 100.000 έως το 2030, με τις αναγκαίες επενδύσεις να ξεπερνούν τα 700 εκατ. ευρώ. Το πλήθος των φορτιστών στο δημόσιο οδικό δίκτυο αποτελεί κρίσιμη παράμετρο για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων από τους πολίτες. Όσο για το υψηλό κόστος της απόκτησής τους, σήμερα περιορίζεται μέσω των προγραμμάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για ΙΧ και «Πράσινα Ταξί».