To Aθηναϊκο Πρακτορείο αναφέρει, πως το καθαρό θετικό αποτύπωμα (net positive approach) της ξενοδοχειακής βιομηχανίας στοχεύει η Παγκόσμια Συμμαχία Βιώσιμης Φιλοξενίας (World Sustainable Hospitality Alliance), o CEO της οποίας, Γκλεν Μαντζούικ (Glenn Mandzuik), βρέθηκε σήμερα στη Χαλκιδική, ως ομιλητής στο ετήσιο συνέδριο του Institute of Travel and Tourism (ΙTT) στο Πόρτο Καρράς. Η διοργάνωση του συνεδρίου, που θεωρείται απ' τα κορυφαία της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, επέστρεψε έπειτα από 27 χρόνια στην Ελλάδα (η τελευταία φορά που είχε πραγματοποιηθεί στη χώρα μας ήταν το 1997, στην Αθήνα).
«Γνωρίζουμε πως οι φιλοξενούμενοί μας χρησιμοποιούν οκτώ φορές περισσότερο νερό από ό,τι ένας μόνιμος κάτοικος. Στον κλάδο μας απασχολούνται 1,8 εκατ. "σύγχρονοι σκλάβοι", το 10% των σύγχρονων σκλάβων παγκοσμίως (...) Την ίδια στιγμή βλέπουμε ότι σε πολλούς προορισμούς ανά τον κόσμο η λέξη "υπερτουρισμός" επανέρχεται στη συζήτηση, με επαναστατική διάθεση ενάντια στην τουριστική βιομηχανία. Όλα αυτά δεν φαίνονται καλά για το brand του κλάδου. Χρειάζεται να αλλάξουμε το αφήγημά μας, να γίνουμε πολύ πιο τολμηροί στην προσέγγισή μας. Οι ρυθμιστές θα μας πιέζουν (να συμμορφωθούμε στους περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς στόχους) και όσοι μείνουν πίσω, είναι βέβαιο ότι θα βρεθούν εκτός αγοράς» επισήμανε ο CEO της Συμμαχίας.
Τα ESG κεντρικό στοιχείο επενδυτικής στρατηγικής για 9 στους 10 μεγάλους επενδυτές
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το 90% των μεγάλων επενδυτών έχουν επισημάνει πως μετά την πανδημία η συμμόρφωση με τα κριτήρια ESG (περιβαλλοντικά, κοινωνικά και διακυβέρνησης) έχει γίνει κεντρικό σημείο στην επενδυτική στρατηγική τους.
Παράλληλα, σε μια περίοδο που τα ξενοδοχεία πληθαίνουν, η τήρηση κριτηρίων ESG αποτελεί κίνητρο επιλογής δουλειάς και για τους ίδιους τους εργαζόμενους. «Ποιος θα εργαστεί σε όλα αυτά τα ξενοδοχεία; Οι νέοι άνθρωποι στη βιομηχανία θέλουν να εργαστούν για επιχειρήσεις με σκοπό. Και ο σκοπός αυτός δεν είναι απλά η εξυπηρέτηση του πελάτη και του φιλοξενούμενου» σημείωσε και πρόσθεσε ότι οι επιχειρήσεις χρειάζεται να συνδεθούν με τις κοινότητες όπου δραστηριοποιούνται κι αυτό θα προσελκύσει σε αυτές τους εργαζόμενους του μέλλοντος. «Δεν αρκεί να λέμε ότι πιστεύουμε στη βιωσιμότητα. Αν η κουλτούρα μας δεν το δείχνει, οι νέοι θα φύγουν για να πάνε στην επόμενη επιχείρηση» συμπλήρωσε.
Κατά τον κ. Μαντζιούκ, το όραμα της Συμμαχίας είναι μια ευημερούσα και υπεύθυνη βιομηχανία φιλοξενίας, η οποία θα δίνει πίσω στον προορισμό όπου δραστηριοποιείται περισσότερα από όσα παίρνει από αυτόν. Στο πλαίσιο του στόχου αυτού και της προσπάθειας για καθαρό αποτύπωμα της βιομηχανίας, η World Sustainable Hospitality Alliance «ποντάρει» στις παγκόσμιες συνέργειες, αλλά και σε συμμαχίες με φορείς από άλλους κλάδους, γιατί τέτοιοι στόχοι δεν μπορούν να επιδιωχθούν και να επιτευχθούν σε απομόνωση. «Για να καταφέρουμε να προκαλέσουμε καταλυτική θετική αλλαγή, πρέπει να το κάνουμε με συλλογικό τρόπο» επισήμανε o CEO της Συμμαχίας, η οποία εκπροσωπεί ξενοδοχεία με 7 εκατ. κλίνες και υιοθέτησε πενταετή στρατηγική για την επίτευξη των στόχων σε πνεύμα συνεργασίας και κοινού οράματος.
«Θέλουμε η κοινωνία να μας βλέπει ως κλάδο με συνεισφορά, όχι ως εξορύχο. Για αυτό θέλουμε να έχουμε την προσέγγιση του καθαρά θετικού αποτυπώματος (...) και να δημιουργούμε χρήμα όχι μόνο για εμάς, αλλά για την ευρύτερη αλυσίδα αξίας» είπε χαρακτηριστικά, ενώ υπογράμμισε και την ανάγκη για εναρμονισμό των θεσμικών πλαισίων και του τρόπου μέτρησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ή της σπατάλης νερού.
Η Συμμαχία μετέχει σε πολλές δράσεις, μεταξύ των οποίων η Πρωτοβουλία Βιώσιμων Αγορών (Sustainable Markets Initiative) του Βασιλιά Κάρολου, η οποία φέρνει κοντά στον ίδιο στόχο 600 παγκόσμιους CEO από διάφορους τομείς, ενώ έχει ιδρύσει την Παγκόσμια Ακαδημία Βιώσιμης Φιλοξενίας.