Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρωτίστως και δευτερευόντως στα υβριδικά στράφηκαν οι ευρωπαίοι πολίτες την περίοδο της έξαρσης της πανδημίας του κορωνοϊού στο πρώτο τρίμηνο του έτους.
Έτσι, παρά τις μειωμένες πωλήσεις σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε κατά 6,8%, όταν το πρώτο τρίμηνο του 2019 καταλάμβανε μόλις το 2,5%. Αντίθετα, η ζήτηση για τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα μειώθηκε σημαντικά, επιβεβαιώνοντας τους αναλυτές ότι στην μετά τον κορονοϊό εποχή θα υπάρξει στροφή για αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τους ίδιους, το ποσοστό αυτό αναμένεται να ανέβει ακόμη περισσότερο, δημιουργώντας μια νέα πιο συνειδητοποιημένη τάση προς τις οικολογικές μετακινήσεις.
Από την άλλη ο αριθμός των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση το πρώτο τρίμηνο μειώθηκε κατά 32,6% σε 738.392 μονάδες, με αποτέλεσμα η συνολική τοποθέτηση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην ΕΕ να βρίσκεται σήμερα στο 29,9% από το 33,2% που ήταν στο πρώτο τρίμηνο του 2019. Σε αυτό συνέβαλε αποφασιστικά η μείωση των πωλήσεων στις παραδοσιακά ισχυρές χώρες της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς οι μεγάλες αγορές είχαν μειώσεις. Για παράδειγμα στην Ιταλία η μείωση ήταν -49,8%, στην Γαλλία -36,6%, στην Ισπανία -33,8% και στην Γερμανία -23,0%.
Αντίστοιχη πορεία σημείωσαν και οι πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων, τα οποία μειώθηκαν κατά 32,2%, από σχεδόν 2 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι σε 1,3 εκατομμύρια το πρώτο τρίμηνο του 2020. Η συνολική παρουσία στην ΕΕ μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2020 είναι 52,3%, όταν πέρσι την αντίστοιχη περίοδο ήταν 57,7%.