«Όποιος θέλει τα σάπια, τα κούφια και τα άρρωστα δέντρα πάνω από τα κεφάλια των Θεσσαλονικέων, όποιος θέλει την πόλη χωρίς σοβαρό πρόγραμμα δενδροφυτεύσεων, ας αναλάβει και την ανάλογη ευθύνη. Εμείς τη δουλειά θα την κάνουμε σωστά, γιατί λογοδοτούμε στους πολίτες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ζέρβας.
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης σημείωσε ότι τα επικίνδυνα δέντρα που απομακρύνονται αντικαθίστανται με νέα δέντρα και μάλιστα υπερδιπλάσια σε αριθμό.
Στην κεντρική τοποθέτησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο ο κ. Ζέρβας έκανε λόγο για «γενναίες, αλλά αναγκαίες αποφάσεις». «Θα μπορούσαμε και εμείς να αδιαφορήσουμε και στα 5-6 χρόνια αδιαφορίας να προσθέσουμε αλλά τέσσερα. Θα μπορούσαμε να αφήσουμε τις λεύκες κούφιες πάνω από τα κεφάλια των δημοτών», είπε ο Δήμαρχος, τονίζοντας ότι για το πράσινο στη Θεσσαλονίκη υπάρχει και σχέδιο, υπάρχουν και οι επιστήμονες, οι εγκρίσεις και οι άδειες. «Αυτά είναι αυτονόητα. Αυτό που δεν θα βρείτε σε μας είναι ο ωχαδερφισμός, ο ακτιβισμός προς άγραν ψήφων, η αδιαφορία για την ασφάλεια των πολιτών».
Ατμοσφαιρική ρύπανση
Ο κ. Ζέρβας αναφέρθηκε και στην πρόσφατη καταδίκη της χώρας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την ατμοσφαιρική ρύπανση στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, που αφορά την περίοδο από το 2005 έως και το 2012, το 2014 και, εν συνεχεία, το 2017 έως και το 2019.
«Κάθε καταδίκη της Ελλάδας σχετικά με τις περιβαλλοντικές της επιδόσεις είναι μια είδηση που μας στενοχωρεί και μας προβληματίζει και πρέπει να κινητοποιεί την Πολιτεία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Απαιτούνται άμεση λήψη μέτρων και σχεδιασμός δημοσίων πολιτικών που θα απαντούν στο πρόβλημα», παρατήρησε ο κ. Ζέρβας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από τους σταθμούς μέτρησης του Δήμου Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα από τον Σταθμό στην Εγνατία, τα οποία παρουσίασε ο κ. Ζέρβας στο Δημοτικό Συμβούλιο, παρατηρείται βελτίωση από το 2019 μέχρι και το 2022. Ειδικότερα, από τις 75 ημέρες υπέρβασης των ορίων ρύπανσης το 2019, το 2020 καταγράφηκαν 33, το 2021 υπήρξε μείωση σε 26 και το 2022 σε 18.
«Αυτό δεν σημαίνει ότι εφησυχάζουμε», υπογράμμισε ο κ. Ζέρβας, ο οποίος παρουσίασε σειρά μέτρων που έλαβε ο Δήμος Θεσσαλονίκης, μεταξύ των οποίων η ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ, η στήριξη της ηλεκτροκίνησης, η ενίσχυση της μικροκινητικότητας, η δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης, η συμμετοχή της Θεσσαλονίκης στην Ευρωπαϊκή Αποστολή για τις 100 έξυπνες και κλιματικά ουδέτερες πόλεις μέχρι το 2030 κ.ά.