«Τα μηνύματα της αγοράς για την πρόοδο των μέτρων που αποσκοπούν στον εξηλεκτρισμό του στόλου των ιδιωτικών αυτοκινήτων στη χώρα είναι αμφιλεγόμενα» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Μόλις κάτι παραπάνω από το 17,5% των συνολικών εγκεκριμένων αιτήσεων έχει πληρωθεί, ενώ απόδειξη των δυσκολιών που αντιμετωπίζει το πρόγραμμα, είναι και η ίδια η τροποποίηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης με την οποία προστίθεται η υποχρέωση της ολοκλήρωσης της αγοράς του νέου αυτοκινήτου έως και 12 μήνες μετά την ένταξη στο πρόγραμμα ανεξάρτητα από την υπαιτιότητα της εν λόγω καθυστέρησης. Οι παραπάνω εξελίξεις αναμφίβολα αναδεικνύουν τη μεγάλη υστέρηση διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας σε σχέση με τους αντίστοιχους ρυθμούς στις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες. Ο αρμόδιος Υπουργός οφείλει εξηγήσεις».
Με την Ερώτηση υπενθυμίζεται επίσης ότι σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι εκπομπές CO2 από οχήματα ευθύνονται για το ένα πέμπτο του συνόλου των εκπομπών της ΕΕ και ότι ο Ευρωπαϊκός στόχος για την μείωση τους μέχρι το 2030 φτάνει το 55% σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα και ζητούνται απαντήσεις σχετικά με:
1) Ποιος είναι ο συνολικός αριθμός των αιτήσεων στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», ποιος ο αριθμός των εγκρίσεων και ποιος ο αριθμός των δικαιούχων που έχουν επιδοτηθεί από το παραπάνω πρόγραμμα.
2) Τι σκοπεύει να κάνει η κυβέρνηση με τους δικαιούχους του προγράμματος «Κινούμε Ηλεκτρικά 2» οι οποίοι δεν ολοκληρώνουν την αγορά νέου οχήματος εντός 12 μηνός, αλλά όχι με δική τους υπαιτιότητα.
3) Ποιος είναι ο μεσομακροπρόθεσμος σχεδιασμός για την επέκταση των πλήρως εξηλεκτρισμένων οχημάτων του ιδιωτικού στόλου της χώρας.
4) Σύμφωνα με το μέχρι σήμερα σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, πότε θα προκηρυχθεί το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 και με ποιους τρόπους θα διαφοροποιηθεί από τα προηγούμενα δύο προγράμματα.