«Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας τα τελευταία χρόνια είναι η καρτελοποίηση: έχουν κυριαρχήσει τα ολιγοπώλια και ελάχιστες εταιρείες κάνουν κουμάντο σε αγαθά και υπηρεσίες που αφορούν πάρα πολλούς: ηλεκτροπαραγωγή, διυλιστήρια, τράπεζες, τηλεπικοινωνίες, με ευθύνη της κυβέρνησης. Σε αυτούς τους τομείς είναι κρίσιμο να υπάρξει έλεγχος και περιορισμός των υπερκερδών», σημείωσε ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο» Θεσσαλονίκης και το δημοσιογράφο Α. Λυκεσά.
Ο Σ. Φάμελλος επεσήμανε ότι το κόστος ρεύματος και καυσίμων θα είναι κεντρικό σημείο στην καμπάνια που ετοιμάζει ο ΣΥΡΙΖΑ για την ακρίβεια: «Κάνουμε πρωταθλητισμό στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά τις ανατιμήσεις βασικών καταναλωτικών αγαθών: λάδι, τυριά, φρούτα, όπου προτείνουμε συγκεκριμένα μέτρα. Για την ενέργεια είναι σαφές ότι δεν υπάρχει έλεγχος της πολιτείας στη λειτουργία της αγοράς, οπότε προτείνουμε ανώτατο συντελεστή κέρδους και διεύρυνση της εφαρμογής διμερών συμβολαίων παραγωγών-προμηθευτών. Αυτά τα συμβόλαια είχαν προβλεφθεί νομοθετικά από τη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αλλά προχώρησαν ελάχιστα έως καθόλου, με αποτέλεσμα οι τιμές λιανικής να είναι πλήρως εκτεθειμένες στις διακυμάνσεις της χρηματιστηριακής, δηλαδή της προημερήσιας, αγοράς», σημείωσε. Αναφέρθηκε επίσης και στο γεγονός ότι η πολιτεία όχι μόνο δεν ελέγχει αλλά έχει και συμμετοχή στα υπερκέρδη, εφόσον το Δημόσιο είναι μεγαλομέτοχος στη ΔΕΗ και στα ΕΛΠΕ, ενώ σημείωσε και τα κέρδη-ρεκόρ 4 δισ. ευρώ κάθε χρόνο των ελληνικών τραπεζών, όταν οι προμήθειες που χρεώνουν οι τράπεζες για διάφορες υπηρεσίες είναι πλέον ιδιαίτερα υψηλές.
Αναφερόμενος στα αιτήματα των αγροτών, τόνισε ότι το κόστος παραγωγής έχει εκτιναχθεί, ιδίως λόγω του κόστους ρεύματος και αγροτικού πετρελαίου, αλλά και των αγροτικών εφοδίων. Υπάρχει επιπλέον ζήτημα με τις αποζημιώσεις, με τις πληρωμές του ΟΠΕΚΕΠΕ, αλλά ιδίως με τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική, την οποία η κυβέρνηση δεν διαπραγματεύτηκε επαρκώς στην Ευρωπαϊκή Ένωση και για την οποία δεν ενημέρωσε τους αγρότες.
Τέλος, ο Σ. Φάμελλος αναφέρθηκε και στην επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χ. Σταϊκούρα, στην Θεσσαλονίκη και την απόδοση στην πόλη του εργοταξίου του σταθμού «Βενιζέλου»: «Η κυβέρνηση προσπαθεί με αγωνία να αποδείξει ότι κάτι προχωρά, όταν η πόλη έχει εγκλωβιστεί με το έργο του flyover, ένα έργο που όταν το αποφάσισε η ΝΔ το 2019, δεν ήταν ενταγμένο ως προτεραιότητα στον κυκλοφοριακό σχεδιασμό, και δεν είχε περιβαλλοντική αδειοδότηση. Σήμερα, χωρίς κυκλοφοριακή μελέτη, ζούμε τον απόλυτο παραλογισμό να χάνουν οι πολίτες έως και μιάμιση ώρα όταν θέλουν να μετακινηθούν, να καθυστερούν πυροσβεστικά και ασθενοφόρα, και να υποβαθμίζεται και η ποιότητα ζωής αλλά και η οικονομική και εμπορική λειτουργία της πόλης. Η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί ως έχει, και οι φορείς της πόλης οφείλουν να διεκδικήσουν λύση από την κυβέρνηση, η οποία τηρεί μια απόλυτα αλαζονική στάση. Το ελάχιστο που χρειάζεται σήμερα είναι κυκλοφοριακή μελέτη, Κέντρο Ελέγχου και Πρωτόκολλο Διαχείρισης Έκτακτων Περιστατικών, όμως το πρόβλημα δεν θα μειωθεί εάν δεν ξεκινήσει η λειτουργία του μετρό, η οποία έχει μετατεθεί για το τέλος του 2024», υπογράμμισε.