Αξιωματούχοι της Κομισιόν ανέφεραν ότι η χρήση καθαρών αερίων για ηλεκτροπαραγωγή ήδη από το 2026 θα είχε αρνητικές συνέπειες, ειδικά για τις ανάγκες απανθρακοποίησης του τομέα των μεταφορών
Καταργήθηκαν οι ενδιάμεσοι στόχοι μετάβασης σε καθαρές μορφές αερίου (υδρογόνο, βιοαέριο κ.α.) στην τελική μορφή της συμπληρωματικής πράξης κατ’ εξουσιοδότηση (Delegated Act) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Πράσινη Ταξινομία, που υιοθετήθηκε προ ολίγου από το Κολέγιο των Επιτρόπων.
Στο αρχικό σχέδιο απόφασης, που δόθηκε προς διαβούλευση στις 31 Δεκεμβρίου, προβλεπόταν ως όρος για τη χορήγηση της πράσινης ετικέτας – ως μεταβατικό καύσιμο – σε μονάδες ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου να παράγουν το 30% του ηλεκτρισμού τους από αέρια χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών ως την 1.1.2026, ποσοστό που έπρεπε να ανέβει στο 55% ως την 1.1.2030. Οι στόχοι αυτοί απαλείφθηκαν, ενώ παρέμεινε ο τελικός στόχος για την αποκλειστική χρήση αερίων χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών από το τέλος του 2035.
Αξιωματούχοι της Επιτροπής ανέφεραν ότι η χρήση καθαρών αερίων για ηλεκτροπαραγωγή ήδη από το 2026 θα είχε αρνητικές συνέπειες ειδικά για τις ανάγκες απανθρακοποίησης του τομέα των μεταφορών (όπου ήδη χρησιμοποιούνται καθαρές μορφές αερίου). Πρόσθεσαν ότι η απευθείας μετατροπή στην αποκλειστική χρήση καθαρών αερίων είναι πιο οικονομικά συμφέρουσα για τις μονάδες φυσικού αερίου.
Γιάννης Παλαιολόγος / moneyreview.gr