Περίπου 30 δολάρια το βαρέλι πολεμικό πριμ έχει ενσωματωθεί στις τρέχουσες τιμές του πετρελαίου, σύμφωνα με την Kuwait Petroleum Corporation (KPC), την κρατική πετρελαϊκή εταιρεία ενός από τους κορυφαίους παραγωγούς του ΟΠΕΚ.
«Βλέπω ένα πολεμικό πριμ περίπου 30 δολαρίων στην τιμή αυτή τη στιγμή», δήλωσε την Τρίτη στην τηλεόραση του Bloomberg ο Σεΐχης Nawaf Al-Sabah, διευθύνων σύμβουλος της KPC.
Οι τιμές του πετρελαίου εκτινάχθηκαν πάνω από τα 100 δολάρια ανά βαρέλι μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου και σε μεγάλο βαθμό παρέμειναν πάνω από το τριψήφιο όριο για το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου από τότε.
Νωρίς την Τρίτη, οι τιμές ήταν αυξημένες κατά περίπου 1,5%, με το αργό τύπου Brent να διαμορφώνεται στα 115 δολάρια το βαρέλι και το αμερικανικό αργό τύπου αναφοράς, WTI Crude, στα 111 δολάρια.
Παρά τις ανησυχίες για την κινεζική ζήτηση με την πολιτική "μηδενικών κρουσμάτων" Covid και τους φόβους ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις επιτοκίων εδώ και δεκαετίες θα επιταχύνουν την πορεία προς την ύφεση, οι τιμές του πετρελαίου διατηρήθηκαν πάνω από τα 100 δολάρια, καθώς οι έμποροι αναμένουν ότι θα αποσυρθεί από την αγορά περισσότερη ρωσική προσφορά, ενώ οι παγκόσμιες ροές πετρελαίου αλλάζουν οριστικά.
Το Κουβέιτ, ο τέταρτος μεγαλύτερος παραγωγός του ΟΠΕΚ πίσω από τη Σαουδική Αραβία, το Ιράκ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), είδε μια αύξηση της ζήτησης από την Ευρώπη για προϊόντα διύλισης πετρελαίου του Κουβέιτ, δήλωσε το στέλεχος της KPC στο Bloomberg στο περιθώριο του Οικονομικού Φόρουμ του Κατάρ.
Η Ευρώπη επιδιώκει να αντικαταστήσει τις θαλάσσιες εισαγωγές ρωσικού αργού πετρελαίου και διυλισμένων προϊόντων ενόψει του εμπάργκο της ΕΕ που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στο τέλος του τρέχοντος έτους. Επιπλέον, η προσφορά ντίζελ είναι ιδιαίτερα περιορισμένη στην Ευρώπη τώρα, επίσης επειδή οι αγοραστές αποφεύγουν το ρωσικό πετρέλαιο.
«Λαμβάνουμε περισσότερες κλήσεις για προϊόντα», δήλωσε στο Bloomberg ο διευθύνων σύμβουλος της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας του Κουβέιτ.
Το Κουβέιτ διαθέτει ένα μεγάλο διυλιστήριο, το Al Zour, που θα τεθεί σε λειτουργία αργότερα φέτος. Το διυλιστήριο, δυναμικότητας 615.000 βαρελιών ημερησίως (bpd), αναμένεται να παράγει κυρίως ντίζελ και μαζούτ πολύ χαμηλού θείου.