Αφανισμό των οικογενειαρχών πρατηριούχων και όχι όφελος στην τσέπη του καταναλωτή εκτιμά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων ότι θα φέρει η παράταση επιβολής πλαφόν στα πρατήρια έως 31/12/2022. Η ομοσπονδία με επιστολή της στον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη και στο γενικό γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρη Αναγνωστόπουλο εκφράζει την δυσαρέσκειά της και καλεί τον κλάδο σε συστράτευση «ενάντια στις τιμωρητικές αποφάσεις μέσω των άδικων προστίμων, ενάντια στην άδικη μεταχείριση του κλάδου».
Συγκεκριμένα στην επιστολή αναφέρει:
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Αξιότιμε κ. Γ. Γραμματέα
Επιλέξατε για άλλη μια φορά, με την απόφαση παράτασης της επιβολής πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, να γυρίσετε την πλάτη στον κλάδο των πρατηριούχων, απαξιώνοντας τον και αδιαφορώντας πλήρως για την οικονομική ασφυξία και το αδιέξοδο που έχει περιέλθει.
Το λυπηρό είναι ότι ενώ αποδέχεστε και δηλώνετε δημόσια ότι το πρόβλημα δεν είναι τα πρατήρια, αντιθέτως χωρίς καμία συζήτηση ή έστω ενημέρωση, δίνετε σαφές μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση, ότι η ενεργειακή αυτή κρίση, πραγματική ή τεχνητή, ενέχει κερδοσκοπικά παιχνίδια αλλά και μεγάλο χρονικό ορίζοντα, εις βάρος της κοινωνίας.
Ποιος αλήθεια πιστεύει ότι με την παράταση του μέτρου ελαφρύνετε τους πολίτες από την λαίλαπα αυξήσεων;
Ας μας πει κάποιος πώς καρποφόρησε το μέτρο της επιβολής πλαφόν στα πρατήρια, που διατείνεστε ότι επιδιώκεται η παρεμπόδιση της αθέμιτης κερδοφορίας των επιχειρήσεων, όταν όπως πολύ καλά υποστηρίζετε, γνωρίζετε και αναγνωρίζετε, το περιθώριο κέρδους στα πρατήρια είναι περιορισμένο και αποδεδειγμένα βαίνει πτωτικά;
Από την καθημερινή επαφή μας με τους καταναλωτές, σας μεταφέρουμε ότι ούτε ένας πιστεύει ότι το πλαφόν στα καύσιμα ωφέλησε διόλου ή ελάφρυνε την τσέπη του. Αντίθετα πιστεύουν ότι η κυβέρνηση αναλώνεται σε κινήσεις εντυπωσιασμού και αποφεύγει τις ριζικές τομές.
Ζητήσαμε, χωρίς ανταπόκριση, το αυτονόητο, δηλαδή το περιθώριο κέρδους να είναι ποσοστιαίο και όχι με τιμή μονάδας νομίσματος («δραχμικό»), προκειμένου να παραμένει αμετάβλητο λόγω των συνεχόμενων σημαντικών ανατιμήσεων των καυσίμων, αλλά και των σημαντικών αυξήσεων των λειτουργικών εξόδων που μας επιβαρύνουν, όπως η προμήθεια των τραπεζών ακόμη και μέσω της άυλης κάρτας fuel pass, η οποία υπολογίζεται να κοστίζει 2 λεπτά ανά λίτρο.
Ο κλάδος μας λειτουργεί κατά τη διάρκεια του πλαφόν με μειωμένο κέρδος, μειωμένες καταναλώσεις, αυξημένο κόστος λειτουργίας, απορροφώντας μας τρομερά κεφάλαια για την αγορά καυσίμων και τις πιστώσεις σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, τα οποία αν υπάρχουν και δεν έχουν εξαφανιστεί μαζί με τη ρευστότητα των επιχειρήσεων μας, σίγουρα αφαιρούνται από άλλες τυχόν επενδύσεις.
Μήπως εσείς γνωρίζετε και μάλιστα ως Υπουργείο Ανάπτυξης να υπάρχει κάποιο παγκόσμιο οικονομικό μοντέλο σύμφωνα με τα παραπάνω στοιχεία τα οποία είναι δημοσιευμένα στην ιστοσελίδα σας που να καθιστά τις οικογενειακές επιχειρήσεις μας βιώσιμες με μέσο μικτό περιθώριο κέρδους 3%;
Ή μήπως δεν είναι έτσι;
Μήπως μας μπερδέψατε με τα διυλιστήρια και τις εταιρίες χονδρικής πώλησης οι οποίες τώρα τελευταία πουλάνε λιανικώς από τα ιδιο-λειτουργούμενα πρατήρια τους φθηνότερα από ότι πουλάνε χονδρικώς στα συνεργαζόμενα με αυτές πρατήρια; Μήπως υπάρχει κάποια συμφωνία ασυλίας; Προφανώς θέλετε να στρέψετε με επικοινωνιακούς τακτικισμούς την προσοχή των καταναλωτών επάνω μας αντί αυτών των οποίων τα δημοσιευμένα αποτελέσματα καταγράφουν ρεκόρ κερδών.
Μήπως σας βολεύουν οι φθηνές τιμές ανεξαρτήτως αν προέρχονται από κάθε είδους παραβατικές συμπεριφορές και πρακτικές αθέμιτες ανταγωνισμού;
Τελικά δεν μπορείτε ή δεν θέλετε;
Επιπρόσθετα, οι επιχειρήσεις μας αναίτια αποκλείονται από Ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα ανάπτυξης, ενώ εντάσσονται σε συνεχώς αυξανόμενες νομοθετικές υποχρεώσεις με υψηλά κόστη.
Η κυβέρνηση πρέπει να επιδιώξει την εξυγίανση και ανάπτυξη της αγοράς με ουσιαστικά οφέλη προς το κράτος, τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις.
Πώς θα επιβιώσουν οι επιχειρήσεις μας;
Σκοπεύετε και με ποιο τρόπο να εξυγιάνετε την αγορά;
Σήμερα, το μόνο που επιτυγχάνετε είτε με την εφαρμογή πλαφόν, είτε με την επιβολή προστίμων είναι να αφανιστούν τα πρατήρια με λιγοστές καταναλώσεις, τα πρατήρια της επαρχίας, τα οικογενειακά πρατήρια και να επιβιώσουν είτε οι εταιρείες που έχουν οικονομικό υπόβαθρο ως κύριοι σε όλα το φάσμα διακίνησης, είτε τα πρατήρια που στηρίζονται σε αθέμιτες πρακτικές παραβατικότητας και λαθρεμπορίας.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων εκφράζει την δυσαρέσκειά της και καλεί τον κλάδο σε συστράτευση ενάντια στην αφάνιση των οικογενειαρχών πρατηριούχων, ενάντια στις τιμωρητικές αποφάσεις μέσω των άδικων προστίμων, ενάντια στην άδικη μεταχείριση του κλάδου.
Υ.Γ. Θεωρούμε μη τυχαίο γεγονός, την δημοσίευση πρώιμου !!! πορίσματος από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, όπου λίγο πολύ αναφέρει ότι την ευθύνη για τις υψηλές τιμές καυσίμων την φέρουν οι πρατηριούχοι. Τέτοιου είδους πρακτικές προσβάλλουν την νοημοσύνη όλων και προπαντός του εμπνευστή του».