Όπως διευκρίνισε σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η φετινή τιμή εκκίνησης του πετρελαίου θέρμανσης εκτιμάται πως θα διαμορφωθεί στο 1,14 ευρώ/λίτρο στις αστικές περιοχές -στην ελληνική περιφέρεια οι τιμές είναι λίγο πιο «τσιμπημένες» λόγω και των μεταφορικών- , όταν η αντίστοιχη πέρυσι ήταν 1,40 ευρώ/λίτρο, στα ίδια επίπεδα με το 2022.
Ο κ. Κιουρτζής διαβεβαίωσε ότι όλα είναι έτοιμα για την έναρξη της διάθεσης πετρελαίου θέρμανσης στα ελληνικά νοικοκυριά, τα οποία το 2023 έκαναν μειωμένες παραγγελίες κατά 20% σε σχέση με το 2022, κυρίως λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, ενώ σημείωσε πως υπάρχουν κάποια ζητήματα που πρέπει να διευθετηθούν προκειμένου να μην υπάρξουν «παρατράγουδα». Στο πλαίσιο αυτό ανέφερε πως «εάν τελικά δεν έχουμε ομαλή εκκίνηση της διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης, δεν θα φέρουν καμία απολύτως ευθύνη οι διανομείς», επισημαίνοντας ότι «η Πολιτεία δεν πρέπει να αθετήσει την δέσμευσή της για την κατάργηση της πλατφόρμας Ήφαιστος και των άδικων προστίμων για γραφειοκρατικά λάθη άνευ σημασίας» και διευκρινίζοντας ότι «εμείς ήδη ως ομοσπονδία έχουμε κάνει τις κινήσεις που απαιτούνται για να αποτρέψουμε το παραμικρό πρόβλημα».
Με επιστολή της στον υπουργό Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, η ΠΟΠΕΚ ζητά εκ νέου το φετινό προϋπολογισθέν ποσό της επιδότησης πετρελαίου θέρμανσης να δοθεί απευθείας στην αντλία. «Με την υιοθέτηση της πρότασής μας και με τα σημερινά δεδομένα, η τιμή έναρξης του πετρελαίου θέρμανσης για τις αστικές περιοχές θα πλησίαζε τα 0,90 ευρώ το λίτρο», εξήγησε ο κ. Κιουρτζής.
Η έκπτωση του πετρελαίου θέρμανσης απευθείας στην αντλία, όπως επισημαίνει στην επιστολή της η ΠΟΠΕΚ, συγκεντρώνει σειρά σημαντικών πλεονεκτημάτων όπως ότι: Ελαφρύνει και ανακουφίζει άμεσα τους καταναλωτές πετρελαίου θέρμανσης, οι καταναλωτές, πληρώνοντας άμεσα φτηνότερα το καύσιμο μπορούν να προμηθευτούν μεγαλύτερη ποσότητα, ώστε να πετύχουν καλύτερη τιμή και οι πρατηριούχοι χρειάζονται 20% μειωμένα κεφάλαια, ήτοι λιγότερο χρηματοοικονομικό κόστος.
Επιπλέον, σύμφωνα με την ΠΟΠΕΚ, η φθηνή τιμή του πετρελαίου θέρμανσης οδηγεί σε μείωση του εύρους της καύσης ξυλείας και άλλων παραγώγων της με τα αυτονόητα οικολογικά και υγειονομικά αποτελέσματα, η μείωση της τιμής έχει θετική επίπτωση στον πληθωρισμό του κράτους αλλά και στο παραγωγικό κόστος των επιχειρήσεων, που συμπαρασύρει όλη την αγορά.
Όπως διευκρίνισε ο κ. Κιουρτζής στο ΑΠΕ-ΜΠΕ με την υιοθέτηση της πρότασης της ΠΟΠΕΚ, καταργείται στην πράξη και η λειτουργία της πλατφόρμας «Ήφαιστος», μειώνοντας έτσι το γραφειοκρατικό κόστος διαχείρισης του συστήματος καταχώρησης του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης τόσο για το κράτος, όσο και για τον έμπορο. Σημείωσε δε ότι η εν λόγω πλατφόρμα ανοίγει ετεροχρονισμένα, προκαλώντας το άγχος των καταναλωτών και των λογιστών να προβούν στην αίτηση με τις κλασικές και μη εξαιρετέες αστοχίες.
Για το νομό Θεσσαλονίκης, ο κ. Κιουρτζής ανέφερε ότι λειτουργούν περί τα 350 πρατήρια, εκ των οποίων τα 150 από εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, ενώ την τελευταία πενταετία τουλάχιστον 100 πρατήρια στον νομό, είτε κατέβασαν ρολά, είτε πέρασαν στα χέρια τρίτων και κάποια εξ αυτών σε ομίλους.