«Η Ελινόιλ αν δεν είχε την διεθνή δραστηριότητα θα αντιμετώπιζε πιθανότατα πρόβλημα βιωσιμότητας λόγω των στρεβλώσεων στην εσωτερική αγορά» τόνισε χαρακτηριστικά συμπληρώνοντας ότι πρέπει να αναρωτηθεί η κυβέρνηση γιατί υπάρχουν αυτές οι στρεβλώσεις, υπάρχει εκτεταμένη παραβατικότητα, ιδίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, με πολλούς πρατηριούχους να αναγκάζονται να κλείσουν και άρα πρέπει κάποιος επενδυτής να είναι πολύ ριψοκίνδυνος για να επενδύσει στην αγορά καυσίμων.
Ωστόσο, φρένο στην παραβατικότητα αναμένεται να βάλει η πλήρης λειτουργία του συστήματος εισροών- εκροών συνδυαστικά με το νέο σημαντικά βελτιωμένο πλαίσιο για την αντιμετώπιση της λαθρεμπορίας καυσίμων, το οποίο όπως είπε ο επικεφαλής της Ελινόιλ θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία στο τέλος του χρόνου.
«Μέχρι τέλος του χρόνου με 20 χρόνια καθυστέρηση θα μπορούμε να μιλάμε για έλεγχο παραβατικότητας με το εισροών εκροών που είναι το πιο βασικό εργαλείο» τόνισε.
«Αν δεν υπάρχει λειτουργικό σύστημα εισροών – εκροών η παραβατικότητα δεν μπορεί να ελεγχθεί, δεν είναι λογικό να επενδύει εκατομμύρια στην εσωτερική αγορά και να έχεις αρνητικά αποτελέσματα», τόνισε.
«Το κράτος πήρε επιτέλους πολύ αυστηρά μέτρα, ψήφισε έναν θαρραλέο νόμο που προβλέπει κλείσιμο πρατηρίων. Ωστόσο έχει ελλείψεις, εφόσον η ΑΑΔΕ αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο σύστημα εισροών – εκροών στα πρατήρια μέχρι το τέλος του έτους τότε θα χτυπηθεί η παραβατικότητα πραγματικά», επεσήμανε.
Αναφορικά με τις τιμές των καυσίμων σημείωσε ότι η Ελλάδα έχει υψηλές τιμές στα καύσιμα λόγω των πολύ υψηλών φόρων που καλύπτουν δημοσιονομικά κενά. Έκανε δε, ιδιαίτερη αναφορά στον παρεμβατισμό στην αγορά και στο πλαφόν στο περιθώριο κέρδους. «Η κυβέρνηση αποφάσισε μονομερώς να συνεχίσει το πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους το οποίο αναρωτιέμαι ποιον ευνοεί, το πλαφόν που μπήκε το 2022 δεν αναγνωρίζει ούτε την αύξηση στα επιτόκια, ούτε την αύξηση στον κατώτατο μισθό, μπήκε με δεδομένα που δεν υπάρχουν σήμερα. Σήμερα οι εταιρείες πετρελαιοειδών (ο μόνος κλάδος που καταβάλει φόρο εκ των προτέρων) έχουν καθαρό περιθώριο κέρδους σχεδόν 0,5% βάσει έρευνας του ΙΟΒΕ, για να επιβιώσει μία εταιρεία σήμερα στην Ελλάδα πρέπει είτε να επεκταθεί εκτός Ελλάδας είτε να βάζουν οι μέτοχοι συνεχώς νέα κεφάλαια, αλλιώς θα έχει ζήτημα βιωσιμότητας, το κράτος όλα αυτά τα κάνει για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους, το πλαφόν είναι μία στρέβλωση της αγοράς που ευνοεί τους παραβατικούς πρατηριούχους. Ο έντιμος πρατηριούχος είτε θα φύγει από την αγορά, είτε θα πουλήσει το πρατήριο στον παραβατικό, το κράτος αναγνωρίζει το δίκαιο αίτημά μας για κατάργηση του πλαφόν αλλά αυτό ως διά μαγείας μένει», σημείωσε.