Η επίλυση τεχνικών ζητημάτων ώστε να μπορέσουν πέντε μονάδες φυσικού αερίου να λειτουργήσουν με diesel σε περίπτωση που υπάρξει πρόβλημα στην τροφοδοσία της χώρας με φυσικό αέριο είναι στο επίκεντρο της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας και του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Ανάμεσα στα ζητήματα ο τρόπος τροφοδοσίας των μονάδων με diesel και συγκεκριμένα των δύο της ΔΕΗ, σε Κομοτηνή και Λαύριο, οι δύο της ELPEDISON σε Θεσσαλονίκη και Θίσβη και η μία μονάδα της εταιρίας ΗΡΩΝ. Η διαθέσιμη ισχύς των εν λόγω μονάδων, σύμφωνα με τη ΡΑΕ υπολογίζεται σε 1794,62MW.
Η ΡΑΕ στο σχέδιο προληπτικής δράσης που εκπόνησε λαμβάνοντας υπόψη το σενάριο όπου έχουμε μηδενική ροή από τους Κήπους και το Σιδηρόκαστρο καταλήγει πως θα υπάρχουν μεγάλες έως καταστροφικές συνέπειες για το ενεργειακό σύστημα της χώρας. Με το έλλειμμα φυσικού αερίου να διαμορφώνεται μεταξύ 1,9 έως 4,2 ΤWhth.
Να σημειωθεί ακόμα πως σύμφωνα με τη ρυθμιστική αρχή τουλάχιστον μια φορά κάθε τρίμηνο, ο ηλεκτροπαραγωγός πρέπει να προχωρά σε έλεγχο του ύψους αποθέματος εναλλακτικού καυσίμου, παρουσία του ΔΕΣΦΑ, για τη διαπίστωση τήρησης της υποχρέωσης κάλυψης του Ύψους Αποθέματος Εναλλακτικού Καυσίμου.
Το μόνο σίγουρο είναι πως μετά το λιγνίτη και το diesel αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα για το ενεργειακό σύστημα της χώρας. Την ίδια ώρα, οι τιμές στο χρηματιστήριο ενέργειας της μεγαβατώρας παραμένουν στα ύψη. Σήμερα καταγράφουν αύξηση 21,99% με τη μέση τιμή να ανέρχεται στα 350,44 ανά μεγαβατώρα.