Οι τιμές των ναυλώσεων spot για τα παγκόσμια πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) εκτοξεύονται στα ύψη λόγω έλλειψης πλοίων.
Οι τιμές των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου έχουν επηρεαστεί δραματικά από τη διακοπή της αλυσίδας ενεργειακού εφοδιασμού λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Ο τομέας της ναυτιλίας υγροποιημένου φυσικού αερίου ανθεί ακόμη περισσότερο, καθώς οι ναύλοι πλησιάζουν τα υψηλά επίπεδα ρεκόρ μετά τον βομβαρδισμό του συστήματος αγωγών Nord Stream την περασμένη εβδομάδα.
Το Bloomberg ανέφερε ότι η Ευρώπη «πρόκειται να αντικαταστήσει τις ροές των ρωσικών αγωγών με υγροποιημένο φυσικό αέριο από προμηθευτές μεταξύ άλλων στις ΗΠΑ και τη Νιγηρία». Η αναδιαμόρφωση των αλυσίδων εφοδιασμού για την ενεργειακά πληγωμένη ήπειρο σημαίνει αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου για την προμήθεια φυσικού αερίου από πιο μακριά.
Η Shell έκλεισε ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου έναντι 400 χιλ. δολαρίων την ημέρα, πιθανότατα το ακριβότερο που έχει γίνει ποτέ για τη λεκάνη του Ατλαντικού. Η ινδική εταιρεία GAIL εξασφάλισε επίσης ένα φορτίο LNG για περίπου 360 χιλ. δολάρια ανά ημέρα. Το Bloomberg εξηγεί περισσότερα:
«Η Shell Plc έκλεισε το πλοίο Yiannis για να φορτώσει ένα φορτίο στις ΗΠΑ στα τέλη Οκτωβρίου για παράδοση στην Ευρώπη σε τιμή που ισοδυναμεί με 400.000 δολάρια ανά ημέρα σε βάση μετ' επιστροφής, δήλωσαν έμποροι. Η συμφωνία είναι πιθανότατα η πιο ακριβή που έχει γίνει ποτέ για τη λεκάνη του Ατλαντικού, σύμφωνα με traders και brokers.»
«Η GAIL India Ltd. έκλεισε επίσης το LNG Schneeweisschen για να φορτώσει φορτίο στις αρχές Νοεμβρίου από τις ΗΠΑ με τιμή περίπου 360.000 δολάρια ανά ημέρα, δήλωσαν έμποροι. Η εταιρεία, η οποία πούλησε πρόσφατα ένα φορτίο LNG από την εξαγωγική της εγκατάσταση Cove Point, ναύλωσε το πλοίο από μια ευρωπαϊκή εταιρεία κοινής ωφέλειας», είπαν.
Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας προκαλούν χάος στη ναυτιλία, καθώς αναδύεται νέα απειλή, επειδή ο αγώνας της Ευρώπης για τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου από το εξωτερικό απορροφούσε όλη την προσφορά πλοίων. Πληθαίνουν οι ανησυχίες ότι η περιορισμένη διαθεσιμότητα πλοίων LNG θα μπορούσε να προκαλέσει διαταραχές στο φορτίο.