Χθες, εγκαινιάστηκε και ο σταθμός φόρτωσης βυτιοφόρων με LNG και θα εξυπηρετούνται δήμοι και περιοχές που δεν είναι συνδεδεμένες με αγωγούς. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο project που στοχεύει στην τροφοδότηση απομακρυσμένων περιοχών με LNG, στην ενεργειακή ασφάλεια της χώρας και στην ενίσχυση άλλων χώρων. Μάλιστα, ήδη έχει εκφραστεί ενδιαφέρον από χώρες όπως η Βουλγαρία και η Μολδαβία για τροφοδότηση τους με φυσικό αέριο από τη Ρεβυθούσα. Σύμφωνα με στελέχη του ΔΕΣΦΑ πρόκειται για μια οικονομική λύση εν μέσω της ενεργειακής κρίσης και ασφαλή, καθώς τα βυτιοφόρα θα μπορούν να διανύσουν αποστάσεις από 1.000- 1.500 χλμ.
Αυτή τη στιγμή το ενδιαφέρον είναι μεγάλο και ήδη έχει εκδηλωθεί από την Χαρτοποιία Φθιώτιδας και τη γαλακτοβιομηχανία Κολιός στο Κιλκίς, όπου κατασκευάζονται σταθμοί αποθήκευσης και αεριοποίησης.
Αυτή τη στιγμή το λιμάνι εκφόρτωσης των ferry boat είναι η Ελευσίνα, ωστόσο εξετάζονται πιο κοντινές επιλογές, όπως η κατασκευή εγκατάστασης στην αλμύρα και στο Πέραμα. Σύμφωνα με πληροφορίες η δεύτερη επιλογή θα μπορούσε να είναι έτοιμη στις αρχές του επόμενου έτους. Τα Ferry θα μπορούν να μεταφέρουν μέχρι δύο βυτιοφόρα και στόχος είναι η τροφοδότηση της Δυτικής Μακεδονίας μέσω εικονικού αγωγού έως και το 2023 -2024 όταν θα τροφοδοτηθεί η περιοχή με φυσικό αέριο, μέσω αγωγών. Σύντομα θα εγκαινιαστεί και η υποδοχή του λιμανιού στη Ρεβυθούσα. Έως τις 20 Νοεμβρίου κάθε έτους, ο ΔΕΣΦΑ θα ανακοινώνει τη λίστα με όλα τα διαθέσιμα timeslots για το επόμενο έτος. Να σημειωθεί πως ο επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Carsten Rasmussen τόνισε χθες πως το έργο αυτό διασφαλίζει την ασφάλεια προμήθειας και πως η Ελλάδα βρίσκεται ανάμεσα στις χώρες που προετοιμάστηκαν για να αντιμετωπίσουν την ενεργειακή κρίση.